usuzování, ale i o vlastní zkušenosti. opakovací fixační rozhovor slouží jednak pro opakování a upevnění učiva, jednak pro prohloubení a systematizaci učiva diagnostický rozhovor examinační používá se při kontrole a prověřování dosažených znalostí Metody názorně jazyková škola Karlovo náměstí demonstrační Díky metodám slovním je učiteli umožňován rychlý a bezprostřední přenos informací a faktů. Ve vzdělávacím procesu je však nemožné používat jen metody slovní, neboť by byl žák oddělen od skutečné reality a svět by poznával jen prostřednictvím Karlovo náměstí vyprávění a knih. Proto učitel musí ve své praxi zapojit i metody názorně demonstrační, které rozvíjí smyslové vnímání žáků, školou jazykovou Karlova náměstí které je základním procesem poznání. U metod názorně demonstračních tedy jde především o názornost, tj. předvádění reálných předmětů z okolního světa. Metody názorně demonstrační však také nelze chápat jako izolovaný systém, ale jako propojený systém s metodami dovednostně praktickými a slovními. Stručná charakteristika názorně demonstračních metod Předvádění a pozorování Metoda předvádění zprostředkovává žáku prostřednictvím smyslových receptorů vjemy a prožitky, které se stávají stavebním materiálem pro následné psychické úkony a procesy. Jde prakticky o ukázku předmětu či předvedení činnosti, kdy se od žáka vyžaduje soustředění a zájem. Samotnou demonstraci pak musí učitel vhodně metodicky doplňovat a organizovat. Nedílnou součástí demonstrace je pozorování, které Národní třída
by však nemělo představovat pasivní prohlížení předmětu, ale mělo by u žáka vyvolávat určité citové zaujetí, mělo by ho vést k určitým postojům, utváření představ a rozvoji fantazie. Práce s obrazem Pod pojmem obraz si v didaktice můžeme obvykle představit kresbu na tabuli, nástěnné obrazy, učebnicové ilustrace či obrazy zpracované počítačem, ale i symbolické či znakové zobrazení skutečnosti. Všechny tyto vizuální prvky vytváří základ toho, co žák vnímá. Ne vždy je však smysl obrazu dobře chápán, tudíž je nutné tuto Výtoň metodu opět doprovázet výkladem, určitým komentářem či instrukcemi, neboť se v mnoha případech stává, že žák vidí na obraze něco Karlově náměstí jazykovou školu jiného, než obraz ve skutečnosti znázorňuje. Jak už bylo řečeno, didaktický obraz se uplatňuje v řadě obměn. Mezi nejzákladnější Karlov varianty didaktického obrazu patří schéma, které se snaží zachytit podstatné a specifické rysy určitých jevů, a ilustrace, které ve plavání pro děti u Prahy 2 Karlova náměstí