dysortografické chyby objevují častěji, přibývají chyby pravopisné i v jevech, které si dítě osvojilo a umí je ústně správně zdůvodnit. Obtíže se manifestují i při výuce cizího jazyka srov. Bartoňová, M., Zelinková, O., Dyskalkulie je porucha matematických schopností, která postihuje manipulaci s čísly, číselné operace matematické představy a geometrii. Podle obtíží můžeme tuto poruchu rozdělit na několik typů Praktognostická dyskalkulie se projevuje narušením matematické manipulace s předměty nebo nakreslenými symboly Roztyly tvoření skupin předmětů, porovnávání počtu předmětů. Dítě nedospívá k pojmu číslo. Verbální dyskalkulie se projevuje obtížemi v jazyková škola Praha 4 označování množství a počtu předmětů, operačních znaků a matematických úkonů. Lexická dyskalkulie je neschopnost číst matematické Spořilov symboly číslice, čísla, operační symboly. Grafická dyskalkulie je neschopnost psát matematické znaky. Operační dyskalkulie se projevuje Prahu 4 jazykovým školám narušenou schopností provádět matematické operace sčítání, odčítání, násobení, dělení a další. Ideognostická dyskalkulie je porucha v oblasti pojmové činnosti, týká se především chápání matematických pojmů a vztahů mezi nimi Bartoňová, M. Dyspinxie spolu s dysmúzií a dyspraxií patří mezi specificky české projevy. Jedná se o poruchu kreslení, která je charakteristická nízkou úrovní kresby. Zacházení s tužkou je neobratné, dítě nedokáže převést svou představu z trojrozměrného prostoru na dvojrozměrný papír Zelinková, O.,
Dysmúzie postihuje schopnost vnímání a reprodukce hudby. Dítě má obtíže v rozlišování tónů, nepamatuje si melodii, není schopno