krokem v rozhodování žáka o svém budoucím profesním zaměření. Zvolit si střední školu není vůbec jednoduché, neboť při této volbě Jahodnice hraje roli řada faktorů úroveň schopností, zájmy žáka, finanční náročnost studia i délka studia. Je také nutné zvážit uplatnění na jazyková škola Praha východ trhu práce a nároky na profesi v jednotlivých oborech. Pro žáky se specifickými poruchami učení je školní docházka stresující části života, a proto je jejich cílem absolvovat školu co nejrychleji a najít si brzy pracovní místo. Z tohoto důvodu si také volí po základní škole jednoduché obory středních odborných učilišť a o vysoké škole ani neuvažují. Doporučení vhodné profese, respektive volba školou jazykovou Praze východ vyhovující střední školy je úkolem profesního poradenství, neboť podpora ze strany rodiny nebývá u těchto žáků vždy dostačující. Z tohoto důvodu je stěžejním úkolem základní školy, zejména pak výchovných poradců, aby těmto žákům při volbě povolání pomáhali a poskytovali jim dostatek informací M. Bartoňová, P. Pitnerová a kol., Střední vzdělávání zajišťuje žákům úplné střední, úplné Praha 14 střední odborné nebo střední odborné vzdělávání, připravuje pro praxi nebo ke studiu na vyšší odborné škole a vysoké škole. Úplné střední vzdělání všeobecného charakteru zajišťují gymnázia, která připravují absolventy pro další studium. Střední odborné školy poskytují úplné střední odborné vzdělání a nabízejí studium všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů ukončené maturitní
zkouškou. Absolventi mohou pokračovat ve studiu na vyšší odborné škole nebo vysoké škole. Konzervatoře připravují žáky pro výkon náročných uměleckých činností v oboru hudba, zpěv, tanec nebo hudebně dramatická umění. Ukončením tohoto specifického typu střední školy žák získává úplné střední odborné vzdělání. Zakončením šestiletého nebo osmiletého vzdělávacího programu na konzervatoři získá žák vyšší odborné vzdělání. Střední odborná učiliště poskytují odborné vzdělávání na středoškolské úrovni ve Lehovec dvouletých a tříletých oborech. Cílem je připravit žáky pro praxi. Absolventi středních odborných učilišť získávají výuční list Bartoňová, M., Pitnerová, P., Přechod ze základní školy na střední školu představuje pro některé jedince zvýšenou zátěž, která je Praha 15 dána změněnými podmínkami a náročností střední školy. To může vést k tomu, že žák dosahuje mnohem horších výsledků, než na které byl zvyklý. Na některých školách mohou mít problémy i studenti s dobrými studijními předpoklady, ale bez osvojených studijních Prahu východ jazykové školy návyků. Čas, který byl dříve věnován odpočinku a volnočasovým aktivitám, může být zkrácen o dojíždění. Důsledkem může být