se jedinci procházejí po místnosti, střídají místa a polohy při učení, hrají si s nějakým předmětem. Učení často spojují s psaním, buď smysluplným, nebo jen mechanickým, kreslením či čmáráním. Kinestetické typy mívají dobrou prostorovou a pohybovou paměť, pamatují si přesně celkový dojem, prostor a situaci, kde se danou frázi naučili. Motorické aktivity jim pomáhají nejen při vštěpování učiva, ale Výtoň také při jeho zpracovávání a vybavování Lojová, G., Vlčková, K., V poslední době se v praxi rozšiřuje klasifikace stylů učení podle školách jazykových Vyšehradem dominující složky ve struktuře inteligence, kterou podrobně rozpracoval psycholog Howard Gardner ve své teorii rozmanitých inteligencí. Gardner nově definuje a charakterizuje strukturu inteligence, která se podle něj skládá ze sedmi základních složek, přičemž každá složka se skládá z množství podinteligencí projevujících se v různých specifických aspektech v dané oblasti činnosti. Každý má tedy svůj jazyková škola Vyšehrad osobitý inteligenční profil sestávající se z kombinací sedmi různých typů inteligence Lojová, G., Vlčková, K., Učební styly mohou být zjišťovány pomocí pozorování a reflexe. Lze také využít konkrétní měřící nástroje, nejčastěji dotazník. U nás je využíván Dotazník stylů učení LSI autorů R. Dunn, K. Dunn a G. E. Price Bartoňová, M., Vítková, M. Styly učení jsou důležitou proměnnou, neboť Folimanka mohou významně přispívat k výslednému úspěchu. Jejich důležitost obzvlášť stoupá při práci se žáky se specifickými poruchami
učení. Poznání jejich individuálního stylu učení může učitelům i rodičům naznačit, jak jim pomoci učit se odpovídajícím způsobem. Je třeba tedy zvyšovat metakognitivní uvědomělost žáků zvyšovat jejich povědomí a informovanost o stylu učení, aby tak sami mohli plavání pro děti na Praze 2 Vyšehradě