Hlavními faktory, které mají vliv na sebepojetí jedince, jsou vlastní úspěchy a neúspěchy, srovnání s vrstevníky, osobními vzory a hodnocení jedince druhými lidmi. Jedinci se specifickými poruchami učení nejsou v důsledku svých obtíží dostatečně pozitivně přijímáni jazykové škole Starému Městu a jejich sebepojetí je narušeno také nálepkou lenosti a nenapravitelnosti nejen ze stran učitelů, ale i těch, ke kterým má adolescent silnou emocionální vazbu. Tyto projevy mohou doprovázet další sekundární symptomy, jako je úzkost, nedostatek sebejistoty v krajním případě i deprese. Hlavní příčinou je neustálá negativní zpětná vazba během vzdělávacího procesu. Nesoulad mezi jejich možnostmi a požadavky okolí, v kombinaci s nevyhovujícím rodinným prostředím a nízkým sebehodnocením vedou k potřebě dosáhnout alespoň nějakého ocenění, někdy navenek společensky nepřijatelného. Dochází k porušování norem, často svou identitu vymezují jako negování něčeho, co je Staroměstská žádoucí. Neúspěšný adolescent potřebuje své okolí něčím zaujmout, šokovat, a i přesto, že si je vědom změny okolí ve vztahu k němu samotnému Michelová, Z., A. Kerekretiová In Bartoňová. M., Pitnerová, P, upozorňuje, že třetina žáků nedokončí střední školu, i když Můstek má průměrný či nadprůměrný intelekt. Jedním z důvodů může být i porucha v oblasti sociálního vnímání, neboť dobré sociální schopnosti jsou předpokladem toho, aby žáci vycházeli se spolužáky a dospělými. Příčinu poruchy v sociálním vnímání mohou být jazyková škola Staré Město
způsobeny těmito faktory Dyslektici jsou v porovnání se svými vrstevníky fyzicky nezralí, a proto se hůře zapojují do této skupiny Národní třída Sociální nevyzrálost vede k neadekvátnímu chování v sociálních situacích, mnoho dyslektiků má potíže se orientovat v sociálním Starého Města jazykovými školami chování. Děti se specifickými poruchami chování mají problém s vyjadřováním, problematicky a pomalu reagují na dotazy. Mají potíže v