nich schopnost spolupráce se svými spolužáky a v neposlední řadě se naučí používat poznatky v praxi. Laboratorní práce mohou být z časového hlediska krátkodobé, které mohou trvat část vyučovací hodiny či celou hodinu, a dlouhodobé, které mohou trvat i několik Smíchovské nádraží měsíců. J. Skalková pak rozlišuje tři typy laboratorních prací ilustrační typ ilustruje se učivo, které žáci poznali při výkladu Výtoň aplikační typ aplikují se osvojené teorie, žáci opakují vědomosti a dovednosti laboratorní práce heuristického charakteru žáci řeší jazyková škola Smíchovské nádraží úkol, na základě kterého objevují pro sebe nová fakta Experimentem se rozumí takový badatelský přístup k realitě, kterým se na základě určité, teoreticky zdůvodněné hypotézy záměrně mění nebo ovlivňují některé stránky sledované skutečnosti nezávislá proměnná, při čemž se existující podmínky udržují konstantní a provedené zásahy a dosažené výsledky se přesně registrují. Maňák a Švec dále rozlišují tři typy experimentů školní, učitelský a žákovský. Aktivizující výukové metody Aktivizující metody jsou základem jazyková škola Smíchovské nádraží efektivního vyučování. Při aktivním učení se výukové metody zaměřují na samotného žáka, předpokládají jeho plné zapojení do procesu výuky, a tudíž se žák nestává jen pasivním přihlížečem. Žák vystupuje v centru veškerého vzdělávacího procesu ve třídě, zároveň se podílí na jeho průběhu a obsahu i hodnocení celkové třídní práce a sebehodnocení. V porovnání s metodami klasickými, kdy je
veškerá pozornost zaměřena na učitele, který má vedoucí pozici, celou hodinu řídí a žáci jsou pasivními posluchači, začínají být aktivizující výukové metody stále více populární a častěji používané. Pomocí aktivizujících výukových metod se u žáků rozvíjí školou jazykovou Smíchovským nádražím samostatné myšlení, zodpovědnost a tvořivost, které jsou základem pro praktický život jedince. Aktivizující metody žákům neposkytují jen odborné informace, ale snaží se přiblížit zájmu žáků, vzbudit u nich zvídavost, touhu po vědění, dávají jim možnost ovlivňovat cíl výuky. Ne vždy se ale pomocí aktivizujících metod docílí vyhovujících vzdělávacích výsledků. Důležité si je uvědomit, že