Podnikatelský plán slouží jak k interním, tak externím účelům. V rámci firmy slouží podnikatelský plán jako nástroj plánování, podklad pro rozhodovací proces a nástroj kontroly při pozdějším porovnávání plánu a skutečnosti. str. V externím prostředí je Florenc podnikatelský plán klíčový při snahách o získání kapitálu. Na základě podnikatelského plánu se externí subjekty rozhodují, zda je jazyková škola Florenc projekt nadějný a vyplatí se do něj investovat. str. Zásady pro zpracování podnikatelského plánu Plán by měl být srozumitelný, logický, Náměstí Republiky uváženě stručný, pravdivý a reálný a měl by identifikovat rizika do budoucna. str. Neměl by obsahovat přemíru technických detailů. Měl Florenci jazykovými školami by jasně popisovat konkurenční výhodu, situaci na trhu, budoucí úkoly, příležitosti i rizika. str. Než začne podnikatel pracovat na sestavení podnikatelského plánu, měl by si položit základní otázky Co je skutečným cílem mého podnikání Který moment mých podnikatelských aktivit představuje konkurenční výhodu str. Struktura podnikatelského plánu Na trhu se pohybuje celá řada nejrůznějších firem, jak z hlediska odvětví, velikosti, právní formy apod. Z toho důvodu není možné stanovit pevnou strukturu podnikatelského plánu vhodnou pro každý podnik. Přesto však existují určité části, které by měly být v plánu obsaženy. Jedná se o obsah, shrnutí, všeobecný popis firmy, klíčové osobnosti, produkty, okolí firmy, prodej, provozní činnost, personální otázky a finanční plán. str. Dále
následuje obsah, který by měl zjednodušovat hledání a orientaci v plánu. str. Shrnutí Shrnutí by nemělo být chápáno jako úvod, ale jako zhuštěná informace o tom, co bude dále v plánu popsáno podrobněji. Mělo by ve čtenáři vzbudit zvědavost a zájem. Záměrem shrnutí je školy jazykové Florence podat přesvědčivý obraz o cílech firmy a cestách k jejich dosažení. str. Shrnutí by se mělo psát vždy až jako poslední, teprve až jsou jazyková škola Florenc hotové všechny základní části plánu a jsme schopni formulovat své cíle a záměry. str. Podnikatelský záměr Srozumitelně sdělit svůj podnikatelský záměr a jeho původ je důležité zejména pokud podnikatelský plán použijeme jako podklad při žádosti o úvěr. I když úvěr nepotřebujeme, měli bychom před zahájením podnikání mít jasno, jaký produkt hodláme nabízet, jakou máme konkurenční výhodu, a jaký užitek pro zákazníka přinášíme. V podnikatelském záměru bychom měli specifikovat Původ podnikatelského záměru, tzn. jak jsme na svůj podnikatelský záměr přišli. Popis produktu, tzn. co hodláme nabízet a jaký je užitek pro zákazníka a konkurenční výhoda. str. Hlavní nádraží Analýza prostředí a konkurence Analýza prostředí je klíčovou aktivitou při rozhodování o základních parametrech nově vznikajícího poradenství účetními na Praze 8 Florenci