předány školám. Přínos práce byl jak pro učitele, tak i pro studenty samotné, kteří byli na základně zpětné vazby z výzkumu informováni o užívání strategií přímo v jejich třídě, popř. i třídě paralelní. Výuka cizího jazyka by se měla spíše orientovat ne jazyková škola Libeň na přesné užití gramatických jevů, ale na záležitosti abstraktnější, např. jak si poradit, když nerozumím, jak se mohu sám a nenásilně zlepšovat, co pro to mohu udělat sám a pro co potřebuji pomoc. Potřeba vládnout alespoň jedním světovým jazykem je stále silnější a rčení Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem, je stále platné. Resumé Diplomová práce s názvem Strategie učení se cizímu jazyku na gymnáziu Doporučení pro praxi se zabývá strategiemi učení. Strategie učení mohou být definovány jako vědomé a jazykových škol Libni záměrné postupy, které studenti používají pro lepší zapamatování, vybavení, zpracování a také aplikaci různých informací Lojová, Bulovka Vlčková, V úvodu je celá problematika lehce nastíněna, spolu s cíli a důvody pro zpracování tohoto tématu. Oproti jiným oblastem, se oblast výzkumu strategií učení se cizímu jazyku autorce jeví jako stále hodna k probádání. Větší význam pak zaujímá samotné uvedení do praxe nabytých poznatků tak, aby učitelé do výuky zapojovali i samotnou teorii strategií a pomáhali studentům objevovat jiné postupy a strategie než jsou zvyklí. V rámci naší budoucí profesní kariéry je pak velmi vhodné, aby budoucí učitelé měli povědomí o strategiích, Vychovatelna
jež studenti používají hodně nebo málo a možnostech jejich rozvíjení. Diplomová práce se ve svém úvodu zabývá teorií strategií plavme kojencích Prahou 8 Libní