jako největší bariéru lenost. Výše uvedený graf nám potvrzuje, že skutečně všech absolventů vysoké školy bojuje s nedostatkem času Palmovka jako hlavní bariérou v učení se angličtiny. Dalším problémem, jenž se u nich objevuje, je nedostatek motivace a lenost. Tyto dva aspekty však můžeme pozorovat pouze u studentů, kteří anglický jazyk k výkonu své profese nepotřebují vůbec nebo jej používají v zaměstnání školou jazykovou Palmovce pouze minimálně. S nedostatkem času na učení se angličtiny naopak bojuje pouze respondentů, jenž dosáhli středoškolského vzdělání s maturitou. Tato skutečnost však můžeme být způsobena tím, že středoškoláci příliš často nepotřebují anglický jazyk k výkonu svého zaměstnání. Z toho důvodu neřeší natolik nedostatek času jako například vysokoškolsky vzdělaní lidé. Jinými slovy, jestliže absolventi středních škol s maturitou nemají dostatek času pro vzdělání, jazykové kurzy nenavštěvují, jestliže je přímo nepotřebují k výkonu jazyková škola Palmovka svého zaměstnání. IV. INTERPRETACE VÝSLEDKŮ A DISKUZE Cílem mé práce bylo zjistit, jaká jsou očekávání dospělých studentů od výuky Pražačka anglického jazyka a rovněž se zaměřit na jejich motivaci k učení se angličtiny a také bariéry s tím spojené. Tématům motivace a bariér jsem se rozhodla věnovat se až po prostudování odborné literatury, jelikož jsou pro vzdělávání dospělých velmi důležitá. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila dotazník tvořený dvaadvaceti uzavřenými či polootevřenými otázkami. Během výběru respondentů jsem se
řídila jediným kritériem, kterým byl jejich věk, kdy pro tuto práci bylo důležité dosáhnout věkové hranice osmnácti let. Celkem jsem měla možnost pracovat s dvaatřiceti studenty, dva z nich však vyplněný dotazník neodevzdali, a proto jsem analyzovala pouze třicet jazyková škola Palmovka dotazníků. Všichni dotazovaní přistupovali k dotazníku velmi zodpovědně, na což mělo patrně vliv, že je již dlouhou dobu znám jako Invalidovna jejich učitelka angličtiny. Na tomto místě bych ráda zhodnotila, jak tedy obstály původní předpoklady, které jsem představila v úvodu Českomoravská praktické části v podobě hypotéz. Hypotéza č. Alespoň polovina dotazovaných má dostatečnou motivaci pro učení se angličtiny. Na základě mého výzkumu se zcela potvrzuje, že alespoň polovina studentů uvádí dostatečnou motivaci k učení se anglického jazyka. Jestliže soukromé mateřské školky na Praze 8 Palmovce