respondentů. Došla jsem k závěru, že mírně pokročilých studentů má možnost používat angličtinu několikrát týdně v zaměstnání, avšak zbylých tuto možnost nemá. Dále jsem rovněž zjistila, že studentů má střední odborné vzdělání bez maturity, střední odborné vzdělání zakončené maturitou a pouze má vysokoškolské vzdělání. Jak již bylo nastíněno dříve, nejvíce motivovanou skupinou co se týká učení anglického jsou v rámci našeho šetření absolventi vysoké školy. Proto tedy tyto dvě skutečnosti mohou do jisté míry ovlivňovat nezájem mírně pokročilých studentů o studium anglického jazyka nad rámec jazykových kurzů. Podle tohoto grafu můžeme také Vychovatelna vidět snahu skupiny falešných začátečníků, kde lze pozorovat snaha o zdokonalení mimo jazykové kurzy. Graf č. Graf č. Na tomto grafu jsou zobrazeny bariéry studentů, které vnímají při svém učení se anglického jazyka z hlediska nejvyššího dosaženého vzdělání. Na Bulovka vodorovné ose jsou zobrazeny možnosti výběru bariér, které mohou být s učením se anglického jazyka spojené nedostatek času minulé školy jazykové Vychovatelnu neúspěchy při studiu cizích jazyků studium cizích jazyků mne nebaví lenost nedostatek motivace finanční náročnost učení se anglického jazyková škola Vychovatelna jazyka jiné. Na svislé ose jsou zobrazeny počty respondentů v jednotlivých kategoriích. V neposlední části je také důležité zaměřit se na bariéry studentů k učení se anglického jazyka, které se dají očekávat na základě informací z odborné literatury. Tuto skutečnost jsem
zkoumala, stejně jako některé další otázky, z hlediska pohlaví, věku, úrovně znalosti anglického jazyka a nejvyššího dosaženého