Makroprostředí lze rozdělit na vlivy ekonomické, demografické, politické, technologické, kulturní a přírodní. Na tyto vlivy může podnik působit pouze minimálně. Spojíme li dohromady vyhodnocení mikro a makroprostředí, dostaneme tzv. SWOT analýzu. str. SWOT analýza SWOT analýza je analýza, jejíž pomocí zjišťujeme silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Její název je odvozen od prvních písmen jazyková škola Ládví anglických názvů, a to Strengths silné stránky, Weaknesses slabé stránky, Opportunities příležitosti, Threats hrozby. Při SWOT analýze se Ládví analyzují jak faktory interní, tedy silné a slabé stránky, tak faktory externí, neboli příležitosti a hrozby. Tyto faktory se poté Vychovatelna uspořádají do SWOT matice. str. Výsledky SWOT analýzy lze využít při marketingovém plánování a při formulaci marketingové strategie. Je však nutné přihlížet k tomu, že SWOT analýza má svá omezení. Především je velmi subjektivní a zjednodušující. str. Marketingový mix Marketingový mix je soubor taktických marketingových nástrojů výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků na cílovém trhu. str. Produkt nebo služba je vše, co se vyznačuje schopností uspokojit přání nebo potřeby zákazníků. str. V počáteční fázi podnikání může firma nabízet pouze jeden produkt nebo službu a teprve až jazykovým školám Ládví stabilizuje svou pozici na trhu, lze nabídku diverzifikovat. Služba je jiná forma produktu, je nehmotná, proměnlivá, pomíjivá a nelze ji
oddělit od jejího poskytovatele. str. Jestliže se chce firma na trhu se svým produktem prosadit, existuje několik možností, jak se odlišit od konkurentů. Může to být například prostřednictvím značky, kvality a dodatečných služeb. str. Cena je jako jediná složka marketingového Bulovka mixu zdrojem příjmů pro podnik. Všechny ostatní prvky marketingového mixu představují náklady. Stanovení ceny je tedy klíčovou činností, které firmy často nevěnují dostatečnou pozornost. Při tvorbě ceny je třeba znát náklady na jeden produkt nebo službu, ceny konkurenčních produktů stejné kvality, ceny substitutů a poptávku. Existuje pět základních metod tvorby cen metoda založená na nákladech metoda stanovení jazykovou školu Ládví ceny na základě poptávky metoda stanovení ceny z marketingových cílů podniku metoda stanovení ceny na základě vnímané hodnoty metoda