obrázků, sledování filmů, videa, diskuse o filmu, sdělování vlastních zážitků Psaní stejné aktivity jako u vyprávění, ale v psané formě, doplňování textů pod obrázky, do komisů, vytváření grafických materiálů např. psaní kartiček, plakátů, nákresů, schémat, jazyková škola Vysočany písemné hry se slovy křížovky, přesmyčky, doplňovačky Poslech s porozuměním doplnění příběhu obrázky, který žáci poslouchají, jazykových škol Vysočanům poslech doprovázený čtením, němé video před poslechem, ilustrování nových slov a frází, práce s obrázky např. najdi a přiřaď Vysočanská obrázek k vyslechnutému textu Čtení s porozuměním text doplňovat obrázky, využití vizuálně pestrých textů pohlednice, inzeráty reklamy Pro žáka s převládajícím sluchovým percepčním kanálem jsou vhodné tyto aktivity Mluvení drilová cvičení, audionahrávky typu poslechni a zopakuj, aktivity zaměřené na otázky a odpověď, zopakování a převyprávění vyslechnutého textu, dialogy, diskuse Psaní diktáty, doplňování textu na základě slyšeného, zachycení slov poslouchané písně, napsání obsahu vyslechnutého textu či písně Poslech s porozuměním nahrávky textů, povídek, románů a poezie, dramatizace příběhu, zvukové hádanky Čtení s porozuměním všechny aktivity zaměřené na čtení nahlas, nahrávaní vlastního čtení, zrakové čtení poslouchaného textu. Strategie učení Učitelé si často kladou otázku, jak pomoci žákům naučit se cizí jazyk snadněji, rychleji a trvaleji. Stejně tak si učící jedinec klade otázku, jak je nejlepší Kolbenova
se cizí jazyk učit. Bohužel velmi často odpověď na svou otázku ve škole nedostane i přesto, že osvojení vhodných strategií učení je v jazyková škola Vysočany současných kurikulárních dokumentech stanoveno jako jeden z hlavních cílů základního a středoškolského vzdělávání. Odpověď na tyto otázky nabízí tematika strategií učení se cizímu jazyku. Tato tematika je o to důležitější v souvislosti se vzděláváním žáků se Českomoravská specifickými poruchami učení, neboť strategie mohu sloužit jako kompenzační prostředek určitých deficitů v učení. Podle V. Pokorné je však zavedení výuky strategií do vyučování nelehký úkol, protože ani sami učitelé nebyli cvičeni v jejich vyhledávání a analýze. Nepoužívají strategie systematicky, vědomě a s patřičným odůvodněním, proto předávají žákům spíše své vlastní zkušenosti. Pokud však žák nepochopí myšlenkový postup učitele, nepochopí ani učivo. Na rozdíl od stylů učení, které představují konzistentní, Vysočanech školy jazykové relativně stabilní a více méně dané predispozice člověka přistupovat určitým způsobem k učebním úlohám, strategie učení jsou naučené a vytvořené projevy chování, konkrétní postupy a metody, jak člověk přistupuje k učební úloze. Styly učení představují Klíčov predispozice vytvořit si určité strategie, jinak řečeno určitý styl učení se navenek projevuje příslušnými strategiemi učení. G. Lojová a K. Vlčková s. definuje strategie učení jako vědomé a záměrné postupy, které používáme, abychom si usnadnili získávání,