na časné a vysoké Musíme však zdůraznit, že jde pouze o orientační rozdělení, a proto se v naší práci například obdobím stáří vůbec zabývat nebudeme. Co se týká období pozdní dospělosti, je nutné podotknout, že pro nás z hlediska této práce také nebude příliš zajímavé, ačkoliv i v tomto období se mnoho lidí učí anglický jazyk. Není jich však zřejmě tolik jako například studentů z období školou jazykovou Olšany časné či střední dospělosti. Jestliže vezmeme v úvahu i jiné autory zabývající se vývojovou psychologií, zjistíme, že jejich Olšany členění dospělosti se více méně shoduje s Langmeierem a Krejčířovou. Jen pro ilustraci si můžeme například uvést rozdělení dospělosti podle Paulíka s. Mladší dospělost let až let Střední dospělost let až let Starší dospělost let až let V případě jazyková škola Olšany jazykového vzdělávání dospělých v Kroměříži v rámci tohoto výzkumného šetření nemůžeme souhlasit s Hartlem s. podle kterého je Flora nutné se vzhledem k neustále se zvyšujícím nárokům dnešní společnosti rozvíjet v oblasti schopnosti učit se až do období nejvyššího stáří. Je prokázáno, že lidé, kteří se soustavně učí, se dožívají vyššího věku. Toto tvrzení je pravděpodobnější vzhledem ke všeobecnému vzdělávání dospělých, avšak je také možné ho aplikovat do vzdělávání v oblasti cizích jazyků. Tito jedinci tedy patrně spíše než o jazykové kurzy, projeví zájem o tzv. informální učení, jež si blíže vysvětlíme později. Dospělý účastník ve
vzdělávání V předchozí kapitole jsme si rámcově vymezili vývojová období dospělosti člověka. Zkusme se tedy blíže zaměřit na jeho osobnost a vymezit si hlavní charakteristiky s ní spojené. Podle Beneše str. je dospělým ve smyslu vzdělávání dospělých osoba, jejíž kadeřnickými salony Praha 3 Olšany