zároveň záporného výsledku byl o dosaženo ve tvrzení, zda studenti navštěvují nějaké mimoškolní akce. Bylo také zjištěno, že v tře tím, pátém a šestém ročníku studenti nepřechází při konverzaci do češtiny. V rámci metakognitivních strategií si studenti jednoznačně vedou sešit s důležitými poznámkami. Ovšem deník na sestavování studijního plánu a zaznamenávání jeho plnění si studenti převážně nevedou. Jak autorka trefně podot ýká, inventář pochází z anglosaského prostředí, kde je vedení si deníků více zakořeněno než v český ch podmínkách. V porovnání s předešlým uvedeným výzkumem, tyto data ukázaly, že ženy používají stra tegie více, a to ve jazykové škole Motole všech kategoriích. Překvapivý výsledek byl ten, že typ motivace nemá vliv na vý běr strategií. Žákovské strategie učení cizímu jazyku Homolka ve všeobecném vzdělávání Vlčková, Tento výzkum se zaměřil na žáky pátých ročníků, devátých ročníků a předposledních ročníků víceletýc h nebo čtyřletých gymnázií. Zkoumány byly deklarované strategie učení se zaměřením na rozdíly u žák ů pátých, jazykové školy Motol devátých ročníků a předposledních ročníků gymnázia. Pro výzkum bylo využito klasifikace s trategií dle Oxfordové a baterie položek z Vypich inventáře SILL. Výzkum poukázal na jev, že se zvyšujícím se ročníkem se zvyšovaly určité tendence. Konkrétně se jed ná o zvýšení počtu osvojovaných jazyků, pochopitelně rostla doba učení, zvyšoval se počet odpovědí o jazykovém nadání. Dále se snižovala role
angličtiny jako prvního jazyka, zhoršovala se známka z p referovaného jazyka a snižovala se míra procvičování strategií ve výuce vedená učitelem. Výzkum doložil, že žáci strategie používají, ale lze říci, že spíše příležitostně. Průměrná míra po užívání plavání pro děti Prahou 5 Motolem