učení Efektivita strategií záleží jak na individualitě studenta, typu úlohy, ale i prostředí a učiteli. Zejména slabší žáci mohou z jazyková škola Lahovice pohodlnosti volit takové strategie, které nevedou k zefektivnění učícího procesu. Většina odborníků se shoduje, že strategie učení jsou naučitelné, proto je lze studentům zprostředkovat, což má veliký pedagogický dopad. Mareš rozlišuje mezi taktikou, coby užším pojmem a strategií, širším. Taktiky jsou procesy uvědomělé a záměrně vybírané. Učební taktiky nebo taktiky učení jsou dílčí postupy, které promyšleně uspořádány vytvářejí vyšší celek, tj. strategii učení. Mareš, s. Na druhou stranu, strategie učení nebo také učební strategie se dají definovat jako postupy většího rozsahu k naplnění cíle, řešení úlohy. Mareš uvádí u strategií stránku úkolovou školy jazykové Lahovicemi zadaná úloha má určitý rozsah, náročnost percepční chápání situace jako situace učební, dále stránku intencionální představuje Lahovičky stanovení záměru nebo plánu, stránku rozhodovací, kde se volí postupy, neopomíjí stránku realizační použití taktických kroků s využitím schopností a dovedností, stránku kontrolní a řídící a rezultativní charakter dosaženého výsledku. Janíková která se zabývá Praha 12 strategiemi hlavně u osvojování CJ, je chápe jako psychologický koncept. Strategie jsou podle ní plně automatizované, pokud jsme je vyzkoušeli a internalizovali. Janíková vyzdvihuje skutečnost, že naše strategické vědomosti jsou kulturně podmíněné. Jiné národnosti
např. čtou jinak než Češi. Janíková zastává postoj, že strategie by se měly na školách vyučovat. Mělo by se studentům zprostředkovat způsoby a techniky, jak v nich rozvíjet variabilitu strategií. Student by si tedy v ideálním případě měl uvědomovat nejen, co se učí, ale také způsob, jak má nejlépe postupovat. Při samotném procesu vytváření strategií učení, bereme v potaz čtyři elementy. a Využití Praha 16 prostředí využití mnoha vzdělávacích a rozvojových aktivit k vytvoření příznivého učebního prostředí. b Využití komunikačních medií zahrnuje aplikaci jak moderních, tak i tradičních medií, dosažení učebních cílů. c Začlenění cílů zahrnuje šíření různých