zapamatování si cizích slovíček nebo gramatických struktur. Téma bylo vybráno nejen pro jeho zajímavost, ale i jeho jasnou potřebnost. Coby jazykové školy Holyní budoucí učitelé angličtiny bychom měli vědět, pomocí jakých strategií se naši žáci a studenti učí, jaké volí taktiky a strategie při akvizici v hodinách cizího jazyka, ale obecně i mimo školní prostředí. Dalším důvodem pro zpracování této diplomové práce bylo jazykovými školami Holyně získání aktuálních dat k předešlým výzkumům např. Vlčková Parobková Bušova které tak tvoří komplexnější výsledky. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Cílem první z nich bylo seznámení autorky s dostupnou literaturou a sepsání tak potřebných informací a klasifikací strategií učení se cizímu jazyku pro navazující část. V úvodních kapitolách se autorka věnuje definicím samotných strategií a jejich klasifikacemi dle několika odborníků. Následnou část tvoří vlastní výzkumné šetření, které probíhalo Klukovice kvantitativní formou, metodou dotazníků s inventářem strategií na brněnských gymnázií ve třetích ročnících a v ekvivalentních Ohrada ročnících víceletých gymnázií. Použita byla klasifikace Oxfordové s inventářem, jež obsahuje strategií v kategoriích. Studenti odpovídali pomocí frekvenční škály. Výsledky byly sesbírány, zaznamenány, zpracovány a vyhodnoceny. Výzkumný vzorek tvořilo respondentů. Cílem závěrečné diplomové práce bylo nejprve obsáhnout téma teoreticky v literární rešerši. Primárním cílem se stalo
provedení výzkumu na vybraných brněnských gymnáziích a získání patřičných empirických dat o používání strategií učení při učení se cizím jazykům. Navazujícím úkolem bylo data zpracovat souhrnně, ale získat i dílčí výstupní data pro zprávu pro zúčastněné Nové Butovice školy a jejich třídy s konkrétním doporučením. Cílem v neposlední řadě se stalo se s touto problematikou seznámit kvůli praktičnosti i důležitosti pro učitelské povolání. Strategie učení V této úvodní kapitole bude pozornost kladena hlavně na definice strategií učení. Popsán bude pohled několika různých autorů. Dále bude pozornost zaměřena na charakterizaci strategií učení. Definování strategií učení jazyková škola Holyně Učíme se celý život. Učit se musíme i to, co nás nejen nebaví, ale pro co nemáme třeba ani předpoklady. Cizí jazyky dále jen CJ dnes hrají stěžejní roli v profesním zdokonalování, rekvalifikaci nebo zvyšování kvalifikace vůbec. Rivers si kladl otázku, zda by příležitost studovat jazyky měla být poskytnuta jen těm, kteří prokážou své studijní předpoklady. Postoj k této otázce vyplývá z