Začleněním nově nabytých zásad. Kombinace bodů a Rozpoznáváme dvě obecné strategie. Zjednodušování a vyvozování. Zjednodušení se Praha 16 skládá z pokusů studenta kontrolovat rozsah hypotéz, jež se pokouší vytvořit v jednotlivých fázích svého vývoje. Omezuje formování hypotéz k takovým formám, jejichž stavba je relativně jednoduchá a ulehčuje celkovou komunikaci. Ellis, Windows in Ellis, uvedl, že Selinkerových pět mezijazykových procesů jsou taktické varianty stejné strategie zjednodušování. Například, transfer zahrnuje použití prvního mateřského jazyka jako základ pro formování hypotéz o jazyku druhém CJ, zatímco zevšeobecnění zahrnuje použití dosavadních poznatků CJ pomocí rozšiřování i na nové mezijazykové formy. Obě strategie lze považovat za projevy téže základní strategie spoléhání se na předchozí znalosti k usnadnění nového učení. Která strategie je používána, může být částečně otázkou osobní preference, ale je také pravděpodobné, že se bude řídit takovými faktory, jako například studentovou fází vývoje, charakteristikami CJ a kontextu učení. Lahovičky Bez ohledu na to, která strategie se používá, zjednodušení se i tak objevuje. Kupříkladu v tom, že student navrhne prozatímní pravidla, jazyková škola Lochkov která považuje za snadnější na základě již existující znalosti. Snaží se tím potlačit důkazy o nabytí nových, doposud neosvojených Lochkovu školách jazykových znalostí. Ellis, Vyvozování je strategie, díky které student formuje hypotézy na základě věnování pozornosti naučenému. To znamená, že
v případech, kdy pravidla CJ nemohou být správně vyvozena z převodu nebo zevšeobecnění již existujících znalostí, žák nebo student je nucen si to pravidlo odvodit ze vstupního zdroje. Carter in Ellis, rozděluje strategii vyvozování podle tří typů klíčů, které student může pochytit. Intralingvní tj. podněty odvozené z morfologické a syntaktické pravidelnosti CJ. Interlingvní tj. podněty získané jako Klukovice půjčky mezi jazyky, kde předpokládá podobné formy. Extralingvní nebo také kontextová tj. podněty založené na pravidelnosti v objektivním Ohrada světě, který tvoří možné předpovědi. Testování hypotéz Studenti mohou záměrně dělat chyby, aby si sami vyzkoušeli své hypotézy o pravidlech CJ. Když si student již nějakou hypotézu vytvoří, může si ji odzkoušet několika způsoby. Faerch a Kasper in Ellis, popsali školy jazykové Lochkov následující způsoby. Způsob vnímání tj. student se věnuje vstupu CJ a porovnává své hypotézy s poskytnutými údaji přijímací analýza. Způsob produkování tj. student vytváří promluvy v CJ obsahující pravidla, které představují hypotézy, jež si student zformoval lochkovická pražská cvičením dětech