různých stupních jazykové vyspělosti a dovednosti. Skehan, Kognitivní složka procedurální znalostí podle Ellise zahrnuje různé mentální Klukovice procesy. Tyto procesy představují jak učení se CJ, tak i jeho používání. Během užívání CJ vykazují žáci strategie produktivní, receptivní a komunikační. Produktivní strategie definuje Tarone in Ellis jako pokusy použití již nabytých znalostí CJ jasně a zřetelně s minimální námahou. Receptivní strategie se objevují v případě, kdy student není schopen komunikovat podle prvotního záměru a je nucen Ohrada svůj cíl poopravit, popř. zvolit alternativní prostředky k vlastnímu vyjádření se. Komunikační strategie jsou potom výsledkem počátečního nezdaru zrealizovat produktivní plán. Užití jazyka je tedy charakterizováno oběma produktivními i receptivními strategiemi, které se zapojí, když student snadno a bezděčně využívá dostupných zdrojů. Ellis, Proces učení CJ Skehan rozděluje do dvou kategorií lingvistické a kognitivní. Skehan, Podle Skehana si strategie zapojující jednodušší operace jako opakování nebo memorování student osvojuje jazyková škola Slivenec nejdříve. Taktéž patří mezi nejhojněji užívané v třídách střední školy. Důmyslnější strategie, které vyžadují úpravu dané jazyková škola Slivenec látky, se vyskytují později a s menší frekvencí. Jednodušší strategie jsou dostupné všem a pomocí tréninku můžeme ovlivnit frekvenci a správnost použití. Oproti tomu komplexnější strategie bychom některé studenty měli explicitně učit. Pravděpodobně nejméně
nacvičitelné strategie jsou ty související s kognitivními procesy a jejichž efekt můžeme pozorovat při používání po delší časový úsek. Skehan a další Chersterfield, Wong Fillmore, in Skehan tvrdí, že úspěšní studenti strávili více času učením, aby zajistili, že budou vystaveni více cílovému jazyku. Nutí sebe sami nebo přirozeně vstupují do situací, kde se dorozumívají s mluvčími daného jazyka. Skehan na tomto místě upozorňuje na potřebu tuto oblast dále prozkoumávat, aby bylo zjištěno, zda takové chování pramení z motivace slivenecké pražské plavání pro děti