učení používají, ale celkem málo. Průměrná odpověď podle hodnotící škály byla K obdobnému výsledku došla i Parobková s hodnotou na Střední pedagogické školy v Kroměříži. Je tedy patrné, že studenti strategie používají mezi hodnocením občas a někdy. Ke stejnému výsledku došla i Vlčková Zapříčiněno by to mohlo být jednostranným zaměřením studentů. Tzn., že studenti používají jednak strategie, jazyková škola Motol na které jsou zvyklí nebo které znají. Cestou ke zlepšení používání strategií by přispěla větší angažovanost učitele v představení Homolka a procvičování strategií. Nemusí se zrovna jednat o lehký úkol, vzhledem ke všem povinnostem, jež se na učitelskou profesi váží. Začít pracovat s budoucími učiteli by bylo vhodné už i při studiích. Výzkumný vzorek, stejně jako u Koudelkové na francouzském gymnáziu, obsahoval více děvčat než chlapců. Dotazník vyplňovali všichni studenti třídy až na G z důvodu doplnění patřičného počtu respondentů, tzn., že nebyli vybírání dle pohlaví. Dívky bývají jako při učení průměrně pečlivější, z toho důvodu je možné, že Motol školy jazykové se jich na gymnáziích objevuje více než chlapců. Dle výzkumu Vlčkové dívky používají strategie více. Tento jev doložily i další Vypich pozdější výzkumy. Celkově se respondenti učí dvanáct jazyků. Tento počet se nijak neliší od zjištěné hodnoty Koudelkovou Výzkumný vzorek Dušové a Vlčkové hodnotil dovednost čtení jako svou nejsilnější stránku. Stejného výsledku bylo dosaženo i v tomto šetření.
Pořadí odpovědí odpovídá oběma výzkumům následovně výborná, dobrá, ucházející, slabá. Za nejsilnější stránku svého jazykového projevu považovali čtení také respondenti ve výzkumu Koudelkové Čtení je receptivní dovedností. Student na ni potřebuje méně energie, aby plavání pro děti Prahou 5 Motolem