Klasické a španělské gymnázium, Brno Bystrc, Vejrostova Brno Bystrc Vejrostova Sběr dat Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše Sběr dat provedla autorka této diplomové práce dle data uvedeného v předchozí kapitole. Sběr probíhal v suplovaných hodinách bez účasti jiného jazykovou školu Dejvic učitele. Gymnázium, Brno, Elgartova Sběr dat byl opět proveden autorkou. Sběr dat probíhal v hodině cizího jazyka francouzštiny a přítomna jazyková škola Dejvice byla kantorka tohoto předmětu. Do zadávání nebo průběhu vyplňování dat nezasahovala. Gymnázium J. G. Mendela a jeho zařízení a Základní umělecká škola, školská právnická osoba Na přání pana zástupce školy, sběr dat provedl pověřený pedagog. Sběr byl proveden v suplované hodině. Pověřený pedagog měl od autorky diplomové práce manuál na zadávání práce s dotazníky, jež obsahoval i upozornění na možné dotazy. Klasické a španělské gymnázium, Brno Bystrc, Vejrostova Sběr dat provedla autorka diplomové práce v suplované hodině za Šárka přítomnosti učitele. Metody sběru dat Diplomová práce využívá formy kvantitativního výzkumu. Pro výzkum v této diplomové práci byl použit dotazník. Byl tvořen uzavřenými, polozavřenými otázkami většinou s nabídnutými odpověďmi a také otevřenými otázkami. Jednak Hanspaulka pro získání navazujících výsledků k předešlému výzkumu a také pro jeho nesporné výhody, jako je možnost velkého počtu respondentů nebo jejich anonymita. Cohen, Dotazník zároveň dokázal pokrýt i rozsáhlejší obsah celé problematiky. Celkový materiál, který měli
studenti před sebou, se skládal z Odpověďového listu Strategie učení cizímu jazyku a Inventáře strategií učení cizímu jazyku Vlčková Na něm studenti v anonymitě vyplňovali své obecné demografické údaje. Dále pak se vyjadřovali k cizím jazykům, jež se učí. Odhadovali svou úroveň v porovnání s rodilým mluvčím a k ostatním spolužákům. Taktéž se vyjadřovali k zahraničním pobytům, jež absolvovali a jak se během nich v daném jazyce zlepšili. Termín pobyt po delší dobu závisel na jejich subjektivním zvážení, co považují za delší Mydlářka časové období. Studenti následně volili svůj upřednostňovaný jazyk. Kritérium na tuto volbu si taktéž mohli zvolit sami. Poslední položkou v odpověďovém listu byla nabídka různých motivačních faktorů, jež má pomoci žákům k lepším výkonům v procesu učení se Juliska CJ. Důležité je si uvědomit, že přes veškerou snahu netestujeme reálné využívání strategií studenty, ale jejich subjektivní hodnocení