odpověď zvolilo respondentů z celkového počtu Téma se týkalo vedení si deníku, kam si mimo jiné studenti zapisují, jak se jim v učení školy jazykové Řepy vede, jak v něm postupují, atd. Jelikož hodnota představuje odpověď nikdytéměř nikdy, je z grafu patrné, že studenti afektivní strategie příliš nepoužívají. Opět odpověď nevím se téměř nevyskytovala. Graf Afektivní strategie Sociální strategie Část F se skládala z devíti otázek. Výchylky pozorujeme v tvrzeních F Mám kamarádaku, s kterýmou se pravidelně setkáváme a konverzujeme, F O pomoc žádám Řep jazykové škole rodilé mluvčí a F Spolupracuji s osobami, které jazyk perfektně ovládají. Nejdominantnější odpovědí zde byla hodnota U F ji zvolilo respondentů, u F a u F Celkem alarmující je tedy dosažený výsledek u F, kde studenti byli tázáni, zda žádají o pomoc s jazykem rodilého mluvčího. Otázkou zůstává, z jaké pohnutky tak činí. Nemají přístup, neznají žádného rodilého mluvčího nebo neví jak se s ním Praha 17 seznámit, ostych, atd. Průměrná odpověď činila edián Odpověď nevím byla souhrnně použita x, tudíž její hodnota je zanedbatelná. Graf Sociální strategie Srovnání výsledků skupin strategií Následující tabulka ukazuje přehled průměrů používání skupin strategií učení části inventáře A F. Celkový průměr používání strategií učení je medián Tabulka Průměr používání skupin strategií učení skupina strategií Průměr Slovní hodnocení Paměťové strategie Občasobvykle ne Kognitivní strategie Někdypůl napůl Kompenzační Blatiny
strategie Častoobvykle ano Metakognitivní strategie Někdypůl napůl Afektivní strategie Nikdytéměř nikdy Sociální strategie Občasobvykle ne Bílá Hora Podpora strategií učitelem Poslední okruh inventáře se týkal podpory strategií učitelem. Kategorie obsahovala tvrzení, na něž měli studenti odpovídat dle určené škály. Z toho si respondentů myslí, že jim učitel nikdy neříká, jak se mají učit CJ a co je při učení jazyková škola Řepy důležité. Pouze zúčastněným respondentům učitel téměř vždy říká, jak se mají CJ učit. Jeden respondent odpověď nedokázal posoudit. Tabulka Učitel říká, jak se učit CJ Hodnocení Počet odpovědí Ne Spíše ne Půl napůl Spíše ano Ano Nevím, nedovedu posoudit Lužiny Tabulka Procvičování strategií ve výuce Hodnocení Počet odpovědí Ne Spíše ne Půl napůl Spíše ano Ano Nevím, nedovedu posoudit Graf jazykovým školám Řepím Podpora strategií učitelem Lépe je na tom procvičování strategií přímo ve výuce. Odpověď někdypůl napůl zvolilo respondentů, ovšem zvolilo občasobvykle ne a zvolilo možnost nikdytéměř nikdy. Pouze zúčastněných studentů se domnívá, že se učí efektivně. Nejfrekventovanější odpovědí však byla se odpověď půl napůl. Odpověď ano zvolilo Na otázku, zda se studenti umí učit, nejfrekventovanější odpověď zazněla spíše ano, tak půl napůl a celkem shodné výsledky dostaly odpovědi polárně odlišné spíše ne a ano. Co do talentu na cizí jazyky obecně, se studenti hodnotili sebevědomě. Celkově odpovědělo, že talent mají tak půl napůl, spíše ano a mateřským soukromým školám v Praze 6 Řepích