doučování. Jako důvody byly uvedeny přípravné kurzy ke Cambridgským zkouškám FCE a CAE. Třídu učí, dle uvedených dat, čtyři jazykoví učitelé. U hodnocení učitele převažovalo dobrý a výborný. Většina studentů respondentů vidí jako svou nejsilnější stránku dovednost Střešovičky porozumění čtenému. Oproti tomu za slabinu považují svůj psaný projev. Na druhém nejfrekventovanějším místě se umístilo mluvení a třetí dovedností je poslech. Tuto třídu nejvíce motivuje, že CJ budou potřebovat pro svou budoucí kariéru pro cestování a chtějí být v Ořechovka tomto jazyce úspěšní Ani A, podobně jako A, není soutěživá a motivací pro ně není být lepší než spolužáci. Výrazný počet respondentů uvedlo, že taktéž nepoužívají kartičky pro zapamatování si např. nepravidelných sloves. Jak je vidět v grafu Třída B jazyková škola Střešovice Paměťové strategie. Metakognitivní strategie, studenti neplánují, co v učení splní a nekontrolují svůj průběh učení. Dle získaných dat lze tvrdit, že většina nemá možnost si pravidelně psát nebo se setkávat s osobou, se kterou by konverzovali v CJ. Na druhou stranu používají hojně kompenzační strategie. Na grafu B Kompenzační strategie vidíme v řadě tři používané strategie C Když nerozumím cizojazyčnému sdělení, snažím se odhadnout, o co se jedná na základě chování lidí, gestikulace, C Pokud si při konverzaci v CJ nemohu vzpomenout na správný výraz, požádám druhé, aby mi ho řekli, C Když mluvím a nemohu si vzpomenout na slovíčko, pokusím se ho přiblížit školou jazykovou Střešovicích
gesty, C Směřuji svůj projev k tématům, které znám a C Když nevím správné slovíčko, vytvořím si ho nějak podobně nebo úplně nové. Studenti se většinou snaží při nerozumění odhadnout smysl slova na základě svých jazykových znalostí. Grafické zobrazení strategií v jazykovým školám Střešovic dané třídě lze nalézt v Příloze č. Nejfrekventovanější odpověď na to, zda jim učitel říká, jak se mají učit, se stala odpověď ne Střešovice jazykovými školami s Celkově respondentů si myslí, že tak půl napůl a potvrdilo, že jim učitel říká, jak se mají učit. Dále respondentů ve třídě B zvolilo střední odpověď na otázku, zda vědí, jak se učit. Dalších spíše ano a se učit neumí. Většina studentů z této třídy se domnívá, že disponuje talentem na jazyky. Doporučení V této třídě by se mohl vyučující dále zaměřit na rozvoj dovednosti psaní. Pohořelec Třída se od své paralelní třídy neliší v průměrné délce zahraničního pobytu ani v druhu motivace. Studenti by měli být vedeni k systematizaci svého učení se CJ. Naučit se práci si rozvrhnout a rozplánovat a svůj plán přiměřeným způsobem korigovat je považováno za základ. Doporučuji navázat kontakt se zahraniční školou. Studenti by jednak získali cenné životní zkušenosti, ale hlavně možnost jazyk Dlabačov procvičovat. Nepodaří li se navázat kontakt se školou v zemi daného CJ, i jiná alternativa je velmi vhodná. Studenti budou konverzovat s jedinci, pro něž je např. angličtina také cizím jazykem. S tímto modelem se ostatně budou ve své profesní kariéře setkávat nejčastěji a anglických školek Prahou 6 Střešovicemi