sociální. K celému dotazníku se studenti mohli slovně vyjádřit v závěru, kde jim byl poskytnutý prostor. Celkový rozsah dotazníku, tedy jazykovým školám Liboc jak odpověďový list, tak i inventář jsou přiloženy k této diplomové práci v kapitole příloh. Charakteristika vzorku Následující Bílá Hora kapitola popisuje odpovědi na výzkumné otázky z první části dotazníky základní, obecné parametry učení se CJ a charakteristiky respondentů. Všechna data byla přepsána, následně kódována, vyhodnocena a analyzována. Ke zpracování dat byl použit software Microsoft Excel a Statistica Do výzkumu se zapojilo přesně respondentů. Z toho dívek a chlapců. Data byla sesbírána ze čtyř brněnských gymnázií a přesněji v třídách. Vykazovaly však znaky označení třídy jazykové, popř. na dvou školním institutu, ke kterému gymnáziu třída patří. Konkrétně se jednalo o tyto třídy Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše A, D. Gymnázium, Brno, Elgartova B. Gymnázium J. G. Mendela a jeho zařízení a Základní umělecká škola, školská právnická osoba AM, AN. Klasické a španělské gymnázium, Brno Bystrc, jazykové škole Liboci Vejrostova V, A. Na grafu č. vidíme komplexní uspořádání cizích jazyků, jímž se studenti věnují. Graf ukazuje, jaké jazyky a v jakém Petřiny pořadí je studenti uváděli. Nebylo jednoznačně formulované, aby jazyk č. byl jazyk, se kterým žáci začínali. Proto se objevuje i jedenkrát latina na prvním místě. Dále bylo zkoumáno, jak dlouho se dané jazyky učí. Studenti zachovávali pořadí jazyků, které uvedli
při vyjmenovávání cizích jazyků. První jazyk se tedy studenti třetích ročníků nejčastěji učili v rozmezí od do let. Délka učení se