školy. Jako hlavní důvod je možné předpokládat nutnost znalosti jazyka pro vykonávání své profese. Naopak studenti s nižším dosaženým vzděláním pravděpodobně nemají tolik možností k uplatnění své jazykové znalosti v zaměstnání, a proto se učí anglický jazyk z jiných důvodů. Můžeme také pozorovat, že celkový počet vysokoškolsky vzdělaných dospělých studentů značně převyšuje další dvě kategorie, co se dosaženého vzdělání týká, v našem dotazníku. I tato skutečnost pro nás tedy může být zajímavá při odpovědi na otázku, jaké je zastoupení studentů v kurzech anglického jazyka s ohledem na jejich dosažené vzdělání. Tato hypotéza se potvrdila. V. ZÁVĚR Z názvu práce vyplývá, že jsem se věnovala tématu jazykového vzdělávání dospělých, které je v současné době, stejně jako jazyková škola Jarov všeobecné vzdělávání dospělých, velmi aktuální a dá se pravděpodobně očekávat, že se zájem o něj v nejbližší době ještě zvýší. Vždyť znalost cizího jazyka člověk potřebuje, pokud se například zúčastní výběrového řízení na pracovní pozici v Jarov zahraniční společnosti či za účelem cestování do zahraničí. V průběhu psaní práce jsem se pokusila nalézt odpověď na otázku školách jazykových Jarov týkající se očekávání dospělých studentů od výuky anglického jazyka a také na jejich motivaci ke studiu a naopak bariéry s ním spojené. Po vypracování teoretické základny této práce jsem se obrátila na studenty jazykové školy v Kroměříži, kteří se zúčastnili Pražačka
dotazníkového šetření, jehož prostřednictvím se mi podařilo získat jejich pohled na problematiku jazykového vzdělávání dospělých. V Jarovem jazykovým školám teoretické části této práce jsme se nejprve zaměřila na problematiku jazykového vzdělávání v České republice, kde byla také nastíněna oblast všeobecného vzdělávání dospělých. Dále jsem pokračovala tématem vzdělávání v dospělém věku, kde nás především zajímalo vymezení vývojových období dospělosti člověka a také jeho role ve vzdělávání. Následovně jsem se věnovala motivaci dospělého studenta ke vzdělávání, a to jak všeobecnému, tak později jazykovému. V další části teoretické části byly vymezeny bariéry, s kterými se Palmovka může dospělý student setkat během svého všeobecného i jazykového vzdělávání. V neposlední řadě byla představena konkrétní skupina dospělých studentů, s nimiž bylo provedeno dotazníkové šetření, kterému je věnována praktická část této práce. V praktické části Českomoravská této práce byla nejprve popsána zvolená výzkumná strategie a průběh výzkumu. Teprve následně jsem analyzovala shromážděné dotazníky, jež byly vyplněny dospělými studenty jazykové školy v Kroměříži. Mým cílem bylo zaměřit se především na hlavní motivaci a bariéry jarovské pražské cvičením dětech