technicky zdatné b zpětná kompatibilita program by měl umožňovat import i export již vytvořených materiálů, a to alespoň v nejpoužívanějších formátech např. HTML, MS Word a Powerpoint, případně i RTF, MS Excel, Flash, OpenOffice apod. c testování znalostí jazykovými školami Kavčími Horami možnost vytvářet testy, a to jak jednodušeji přes šablonu, tak i přímou editací d multimedialita možnost vkládat obrázky, zvuky či videa do vytvářených materiálů či testů včetně možnosti editace těchto prvků ořezávání obrázků, úprava hlasitosti zvuku apod Tyto prvky je však vhodné vkládat pouze v takové míře, aby byl výsledný materiál dostupný i studentům s méně výkonným počítačem či s Kavčí Hory pomalejším připojením k internetu. Případně je vhodné zpřístupnit pro tento typ studentů pouze textovou verzi materiálů. Software Na trhu existují jak placené, tak volně dostupné, české i zahraniční LMS. Ze zahraničních LMS jsou placené např. BlackBoard nebo WebCT, volně dostupné pak Moodle nebo ILIAS. V českém prostředí existují např. tyto LMS eDoceo, EDEN, tutor nebo UNIFOR. Zřejmě nejznámějším z těchto Dvorce systémů je Moodle. Zkratka Moodle znamená Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment česky modulové objektově orientované dynamické vzdělávací prostředí. Použití systému je zdarma prostřednictvím GNU volné licence. Moodle má více než registrovaných uživatelů ve jazyková škola Kavčí Hory více než zemích. Za jeho největší výhodu lze považovat velkou míru variability systému, díky čemuž je možné vytvořit kurzy pro různé
oblasti vzdělávání. Učení se v prostředí Moodle spočívá v aktivní účasti DRÁŠIL, Pavel PITNER, Tomáš. Autorské nástroje pro e learning online. Cit. Dostupný z WWW KOPECKÝ, Kamil. E learning nejen pro pedagogy. vyd. Olomouc Hanex, s. ISBN TUZI, Frank. Enhancing second jazyková škola Kavčí Hory language acquisition with Audacity. Linux.com online. Cit. Dostupný z WWW studentů na zadaných úkolech, přispívání do diskuzních fór, Pankrác účasti na hlasování, vyplnění online testů, vypracování písemné práce, studium přednášek apod. Téměř všechny úkoly lze obodovat a tím motivovat studenta k aktivní činnosti v kurzu. Hlavní funkce Moodlu nahrávání a sdílení materiálů diskuzní fóra a chaty testy sběr a kontrola úkolů správa tříd Moodle umožňuje vytvořit výukové bloky rozčleněné podle týdnů nebo podle témat. Jednotlivé bloky je pak možné přesouvat či skrývat. Obsah kurzu se skládá z tzv. modulů, z nichž každý má specifické vlastnosti a nastavení a širokou škálu Pražského povstání možností využití. V Moodlu existují dva základní typy modulů, a to studijní materiál a činnost. Využití ve výuce jazyků Do Moodlu je možné vkládat řadu různých zdrojů, ať už textových materiálů, souborů html, multimediálních dokumentů audio a videomateriály, animace apod. Je možné také odkazovat na různé dokumenty a webové stránky, které jsou dostupné odkudkoliv z internetu. Jednoduché je taky Kavčím Horám školou jazykovou nahrávání audio souborů, které lze vkládat přímo do cvičení a vytvářet tak cvičení založená na poslechu. NAVRÁTIL, Martin DVOŘÁK, kavkohorecký pražský soukromé mateřské školky