In Lojová, G., Vlčková, K., probíhat ve třech podobách Informování o strategiích žáci se dovědí, co to strategie jsou a jak jim mohou pomoci. Výuka by neměla probíhat jako běžná výuka, ale měla by být odlišná, pro žáky zajímavá a motivující. Jednorázová výuka jazykové školy Braníku určitých strategií žáci se dovědí o strategiích, o jejich významu, kdy je lze používat a zároveň si je vyzkouší. Dovědí se také, jak Dvorce hodnotit účinnost určité strategie. Tato krátkodobá výuka je vhodná pro jednotlivé strategie u konkrétních jazykových úloh, které žáci potřebují začít používat nebo zefektivnit jejich používání. Dlouhodobá výuka a podpora strategií učení žáci se dovědí všechny výše zmíněné informace a procvičují používání různých strategií, ale také jejich transfer na jiné situace. Vlastní výuka strategií jazyková škola Braník by neměla být jen teoretická, ale především praktická a užitečná pro žáky. Výuku lze realizovat podle modelu R. L. Oxfordové In Lojová, Kavčí Hory G., Vlčková, K., zahrnující několik fází, které učitel může dle potřeby modifikovat Přípravná fáze je klíčová. Učitel by měl znát tematiku strategií učení. Musí zvážit, jaký postoj a motivaci mají žáci, aby byla výuka strategií účinná. Musí vycházet z charakteristiky a potřeb žáků věk, pokročilost, sociokultuní zázemí, důvod učení se jazykům, cíl, jejich slabé a silné stránky. Dále je nezbytné, aby si učitel uvědomil svůj styl učení a strategie, které preferuje, a také to, že většina žáků ve třídě se
pravděpodobně bude učit jinak. Proto je třeba nabídnout žákům široké spektrum strategií, které si mohou vyzkoušet. Vhodné je také Barníku školou jazykovou analyzovat učebnici používanou ve výuce, zda podporuje strategie učení a v jaké šíři, a případně doplnit výuku o další materiály. Zlíchov Vstupní diagnostika pomůže učiteli určit, které strategie potřebují žáci rozvíjet, posílit nebo se nově naučit používat. Pro vstupní diagnostiku lze použít dotazník Language Strategy Use Survey Cohen, Oxfordová, Chiová, resp. spíše jeho českou adaptaci s vyhodnocováním on line Vlčková, Přikrylová, a d. Ke zjišťování strategií lze však využít i jiných metod a technik. Výběr strategií do výuky. Oxfordová a doporučuje zvolit pro výuku více než jednu strategii a vybrat vzájemně se doplňující a podporující se strategie, strategie užitečné