každou odpověď byly přiděleny body ne b,spíše ne b, půl napůl b, spíše ano b, ano b. Body byly v každé kategorii sečteny a vyděleny Cholupice školou jazykovou počtem otázek. Získané hodnoty byly zaznamenány do grafu. Výsledky dotazníkového šetření byly doplněny o rozhovor s žáky, jehož cílem bylo zjistit zpětnou vazbu z administrace. Jak ukazuje graf č. nejčastěji používanými strategiemi jsou strategie kompenzační, následují Praha 12 kognitivní, sociální a metakognitivní. Strategie paměťové, které jsou ve výuce jazyka obzvlášť důležité, patří spolu s afektivními strategiemi mezi nejméně používané. Graf Používání skupin strategií Graf Používání strategií jednotlivými žáky Jiný pohled na používání strategií ukazuje graf č. Téměř u všech studentů s výjimkou žáka J převládají kompenzační strategie. Žák J používá sociální strategii, kterou ostatní žáci používají méně. afektivní paměťové metakognitivní sociální kognitivní kompenzační žák A žák B žák C žák D žák E žák F žák G žák H žák I žák J paměťové kognitivní kompenzační metakognitivní afektivní sociální Každá strategie je rozdělena do několika dalších podskupin viz graf Každé podskupině odpovídá určitý počet položek v Inventáři. Lahovičky Tabulku strategií učení cizímu jazyku s formulací položek dle R. Oxfordové uvádím v příloze této diplomové práce. Paměťové strategie Patří mezi strategie přímé a umožňují učícímu si zapamatovat informace, a poté si je vybavit, když jsou potřebné pro komunikaci. Jak je jazyková škola Cholupice
patrné z grafu č. paměťové strategie patří spolu s afektivními strategiemi mezi nejméně používané strategie. Žáci při učení nejčastěji používají vizuální a auditivní reprezentace a nejméně využívají činnosti jako je používání vjemů a fyzického ztvárnění a různé mechanické techniky viz graf č. Odpověď ano nebo spíše ano byla nejčastěji volena u tvrzení Vizualizuji si grafickou podobu slova v mysli. Např. doslova vidím před očimav hlavě, jak se píše dané anglické slovo. A. Nejvíce odpovědí ne nebo spíše ne měly jazykovou školu Cholupicích položky, které souvisí s používáním různých činností a technik k lepšímu zapamatování Nové slovíčko si fyzicky ztvárním. Např. Hrnčíře sit down sednu si nebo posadím nějakou figurku A. Používám kartičky s novým slovem na jedné straně a jeho definicí nebo jinou informací na