museli přizpůsobovat novému stylu výuky. Jak sám žák tvrdí, učitelé jeho potíže nerespektovali a jen díky svým rodičům, kteří dohlíželi na jeho pravidelnou přípravu, byla jeho nejhorší známka na základní škole trojka. Při přechodu na střední školu větší problémy s angličtinou neměl, dokonce je ve srovnání se svými spolužáky na stejné, v některých oblastech i lepší úrovni. Je to dáno především jeho důslednou a pravidelnou přípravou na hodiny angličtiny. I přesto, že se připravuje pravidelně, není si jistý efektivitou Praha 12 své přípravy. Umí se učit pouze nazpaměť slovní zásobu, v ostatních oblastech osvojování jazyka je nejistý. V průběhu docházky na základní škole mu nikdo z učitelů anglického jazyka nevysvětlil, jak by se měl učit. V hodinách všechny úkoly plní velmi ochotně a vytrvale. Díky svému handicapu, je však velmi váhavý a nejistý. Občas je také nesoustředěný, převážně v úkolech, které nezvládá Lahovičky nebo ho nebaví. Největší deficit žák vidí ve srovnání se svými spolužáky v komunikativních a čtenářských dovednostech. Ve čtení jazykové školy Modřanech anglického textu velmi chybuje, zaměňuje slova, čte pomalu, složitější slova musí přečíst i několikrát. Nemá problém s porozuměním jednotlivých slovíček, ale není schopen pochopit delší text a vystihnout jeho podstatu. Problém má také v komunikačních dovednostech, které souvisí jednak s jeho obtížemi, ale také se způsobem výuky angličtiny na základní škole. Není zvyklý komunikovat anglicky, je velmi Modřany školou jazykovou
nejistý a ve stresu, který způsobuje, že není schopen si vybavit vhodné slovo. Naopak v gramatických cvičeních, dokonce i v písemných Barrandov pracích dosahuje mnohem lepších výsledků. Gramatická pravidla umí aplikovat rychle a bezchybně, v případě samostatného písemného projevu jazyková škola Modřany chybuje pouze v hláskové stavbě slova, ale pokud má dostatek času, některé chyby je schopen si opravit. Žák sám přiznává, že neví, jak se má jazyk efektivně jazyk učit, že je schopen se naučit pouze slovíčka, popř. naučit se něco nazpaměť. V průběhu výuky strategie čtení žák velice dobře spolupracoval, neboť si velmi dobře uvědomuje svůj deficit vůči spolužákům. Ačkoliv výsledky testu neprokázaly zlepšení ve čtení viz tabulka č. žák sám uvádí, že tuto strategii vidí velice prospěšnou, že sám lépe chápe, co čte a nemusí školách jazykových Modřany vynaložit tak velké úsilí při čtení. Již není ve stresu, když před sebou v učebnici vidí dlouhý text, snaží se mu porozumět a předem se nevzdává. Dále uvádí, že je více motivován ke čtení, když ví, jakým způsobem postupovat. Z pohledu jeho učitelky angličtiny musím modřanský pražský mateřské soukromé škole