projevu je zdrženlivější, pokud nemusí, tak nemluví. Vzhledem k velkému oslabení sluchové paměti má problémy v zapamatování ústního zadání. Selhává při odpovídání na otázky, zvláště pokud jsou složitěji formulovány. Tempo čtení anglického textu je pomalé a těžkopádné. Textu však rozumí, dokáže vystihnout hlavní myšlenku a text převyprávět. V průběhu výuky strategie RAP patřil mezi lepší žáky, dokonce i ve srovnání se spolužáky bez obtíží dokázal vystihnout podstatu textu. S převyprávěním textu měl problémy, Kačerov které pramenily z jeho strachu z mluvení. Výsledek post testu ukazuje na jisté zlepšení v porozumění i rychlosti čtení. Sám žák vidí tuto strategii jako velmi užitečnou, neboť se teď nezdržuje doslovným překladem celého textu, který byl vyžadován v hodinách anglického jazyka na základní škole. Úspěšnost Doba Pre test minut Post test minut Tabulka Srovnání výsledků pre testu a post testu Shrnutí Velkou výhodou žáka je jeho pravidelná a systematická příprava na hodiny angličtiny. Žádnou strategii vědomě nepoužívá, ale jeho příprava do Budějovická hodin je systematická a dle jeho výsledků i efektivní. Převládají u něj kompenzační a sociální strategie. V praxi to znamená, že žák Michli školou jazykovou své nedostatky kompenzuje tak, že se význam slova snaží odhadnout na základě svých jazykových schopností. Když nějaký výraz nebo slovo jazykovými školami Michli neví, snaží se ho zjednodušit nebo si ho vytvoří podobně. Sociální strategie se u něj projevují tak, že často žádá o potvrzení toho,
že něco řekl nebo napsal správně, což se vztahuje ke strategii monitorování a spolupracuje s vrstevníky nebo osobami, které jazyk ovládají. Žák se díky strategii RAP zlepšil v rychlosti i porozumění čtení, protože se nesnaží se o pochopení každého slova v textu, soustředí se jen na podstatné informace. Další výhodou strategie u tohoto žáka bylo zlepšení v jeho komunikačních dovednostech. Rychleji se dokáže vyjádřit a lépe formulovat myšlenky. Tabulka Percentuální zastoupení strategií učení žáka D Jednotlivé kategorie strategií angličtina ve školce Praha 10 Michle