studiu. Následně si stanovím cíle práce a hypotézy, poté představím metodu, s jejíž pomocí výzkum uskutečním. Rovněž uvedu průběh jazyková škola Červený vrch výzkumu a popíšu zkoumaný vzorek. Zaměřím se na širokou věkovou kategorii. Spodní věkovou hranici si stanovím na osmnáct let, ale horní školy jazykové Červený vrch věkovou hranici nebudu určovat. V průběhu šetření však zjistím, že horní věková hranice respondentů je v našem případě ohraničená věkem padesáti let. Respondenti navštěvují jazykové kurzy v rámci svého zaměstnání či samostatně prostřednictvím odpoledních a večerních veřejnostních kurzů. Prostřednictvím dotazníkového výzkumného šetření se pokusím zjistit, jak dlouho a jak často se Červený vrch dotazovaní učí anglický jazyk, hlavní důvod k učení, motivaci ke studiu a zároveň také bariéry, s nimiž se musí během výuky potýkat. Mimo jiné mne budou také zajímat jejich názory na jistá specifika výuky anglického jazyka. Téma výzkumu Původně jsem se chtěla zaměřit na očekávání dospělých studentů od výuky anglického jazyka. Avšak po prostudování základní literatury vztahující se k tématu, se tato práce začala více orientovat na motivaci dospělých k učení se anglického jazyka, ale na druhou stranu také na problémy, které jim brání v jejich studiu. Na základě těchto dvou problémů byl také vypracován dotazník. Základní výzkumná otázka tedy je Jaká jsou očekávání dospělých studentů kurzů anglického jazyka v jazykové škole od kurzů angličtiny Další otázkou je Jaká je motivace dospělých studentů k Petřiny
učení se anglického jazyka a co jim naopak v tomto učení brání Cíl výzkumného šetření Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jaká očekávání mohou mít dospělí studenti od učení se anglického jazyka. Dále jsem zkoumala jejich hlavní motivaci k učení a naopak bariéry, Jenerálka jež jim v učení se angličtiny brání. Dotazníkového šetření se zúčastnilo široké věkové spektrum dospělých studentů anglického jazyka jazykové školy v Kroměříži. Mohla jsem se tak zaměřit i na rozdíly mezi motivací u studentů okolo dvacátého roku věku a naopak starších, například okolo padesátého roku věku. Rovněž mne zajímaly bariéry a jejich odlišnosti, jež se ve vztahu k učení se Červenému vrchu školou jazykovou anglického jazyka u respondentů mohly objevit. Výsledky tohoto výzkumu bych později velmi ráda využila ve své budoucí pedagogické praxi. Hypotézy Na počátku výzkumu jsem si stanovila následující hypotézy Alespoň polovina dotazovaných má dostatečnou motivaci pro učení se Na Bateriích angličtiny. Největší bariérou pro učení se angličtiny u obou pohlaví nezávisle na věku, úrovni znalosti jazyka a dosaženém vzdělání