jazykových kurzů. V době současné ekonomické recese dochází v řadě domácností k seškrtání zbytečných výdajů a následně tedy poptávky po dalším vzdělávání. V souvislosti s tím je nutné uvést, že jazykové vzdělávání dospělých je ve většině případů placené, proto je možné očekávat nižší poptávku po jazykovém vzdělávání. Záleží tedy na konkrétní situaci, zda jazykové kurzy hradí celé nebo alespoň částečně zaměstnavatel, či je dospělý student povinen financovat si své jazykové vzdělávání sám. Jak jsme jazykovou školu Spořilově již nastínili, některé kurzy mohou být plně hrazeny, a to zejména díky dotacím poskytnutým z Evropské Unie. Na druhou stranu však neustále roste konkurence na pracovním trhu, a proto se lidé snaží si své pracovní místo udržet. Tím roste zájem široké veřejnosti o další možnosti vzdělávání, mezi něž můžeme zařadit mimo jiné i jazykové kurzy. Proto se tedy zaměřme na nejběžnější možnosti jazykového vzdělávání dospělých v České republice, jež jsou v současné době pro dospělé studenty dostupné. Možnosti všeobecného Spořilov vzdělávání dospělých v České republice Podle Palána je další profesní vzdělávání definováno jako vzdělávání vedoucí k získá jazykovými školami Spořilova ní, udržení, prohloubení, zvýšení nebo obnovení kvalifikace v průběhu aktivního pracovního života, po ukončení odborného vzdělávání a přípravy na povolání ve školském systému. Jako jeho hlavní úkol se uvádí rozvoj znalostí a schopností pro zastávání Roztyly
určité pracovní pozice. Jak již bylo uvedeno v předchozí kapitole, jazykové vzdělávání, jež je vyžadováno k vykonávání určité jazyková škola Spořilov profese je zajisté možné považovat za způsob profesního vzdělávání. Samozřejmě mu síme předpokládat, že podle jednotlivých typů zaměstnání budou vyžadovány i rozdílné úrovně znalost i angličtiny, a to co se týká rozsahu znalosti, tak i v rámci odborné slovní Chodovec zásoby. V této části práce si představíme rozdělení možností vzdělávání v České republice. Pro ilustraci použijeme rozdělení podle Strategie celoživotního učení ČR Celoživotní vzdělávání lze dělit do tří skupin na formální vzdělávání, neformální vzdělávání a informální učení. Jazykové vzdělávání se řadí do části neformálního vzdělávání. Mezi faktory, jimiž je možné pozitivně ovlivnit kvalitu života, lze podle Knotové zařadit také neformální vzdělávání ve volném čase. Jak již bylo zmíněno, jazyková škola Spořilov někteří dospělí studenti anglického jazyka se jazyk učí z důvodu nutnosti jeho znalosti ve svém zaměstnání. Většině z nich je ovšem umožněno navštěvovat jazykové kurzy v rámci své pracovní doby. Jestliže budeme předpokládat, že netráví přípravou na hodiny žádný čas mimo výše zmíněné kurzy, pak se skutečně angličtinu neučí ve svém volném čase. Na druhou stranu je však možné narazit také na plavat dítěti Prahou 4 Spořilovem