cílem je naučit studenty požívat jazyk komunikativně. Role učitele Učitel zde není přímo v roli učitele, ale spíše rádce. Zpravidla sedí uprostřed kruhu obklopeného svými studenty, čímž zmírňuje jejich nervozitu. Jeho úkolem je vytvořit příjemnou atmosféru, ve které by se studenti nebáli vyjádřit své názory. Učitel se nestaví nad své studenty, ale je s nimi na stejné pozici. Jeho úkolem je jednak poslouchat studenty, jak hovoří, ale také jim naslouchat, jak se cítí. Pomáhá jim s překlady z jejich mateřského jazyka do cílového. Praha 12 Promluvy v cílovém jazyce může učitel nahrávat na kazetu. Posléze pak přehrávají dialogy namluvené pouze cílovým jazykem. Pomoc učitele školách jazykových Prahou 12 se postupem času omezuje až do té doby, kdy se studenti stanou na svém učiteli nezávislí. Učitel dává svým studentům prostor pro jejich zájmy, mohou navrhovat, čím by se chtěli příště zajímat. Vše je o vzájemné domluvě mezi učitelem a studenty. Role žáka Žák je v Lahovičky této metodě brán spíše jako klient. Jeho úkolem je jednak naslouchat svému učiteli, ale také svým spolužákům. Měl by se aktivně zapojovat do konverzace a vyjadřovat své názory. Pokud neví, jak se daná fráze řekne v cílovém jazyce, nemusí se bát zeptat se učitele. Potom vždy novou frázi zopakuje. Jeho úkolem je také podporovat v komunikaci své spolužáky. Techniky používané při metodě skupinového učení Richards and Rodgers uvádějí ve své publikaci následující typy aktivit, které mohou být použity v této metodě překlady student jazyková škola Praha 12
pošeptá v kroužku jeho myšlenku, učitel mu ji přeloží a on ji zopakuje práce ve skupinách, která může být v podobě diskuze ve dvojicích či menších skupinkách, dále shrnutí článku textu, vymyšlení příběhu apod. nahrávání konverzace v cílovém jazyce přepis jazykovými školami Praze 12 nahraných konverzací konverzace na libovolné téma Metoda sugestopedie Principy a cíle metody V rámci metody sugestopedie se učitel snaží vytvořit takové podmínky, které by u studentů potlačily zdrženlivost, pocit strachu z neúspěchu, trémy a nahradily ji kladným přístupem k učení. Sugestopedie je prakticky soubor několika různých rad a doporučení, které vychází ze studie neracionálních a podvědomých vlivů, Barrandov které působí na člověka. Tím je myšleno, že člověk v podstatě nevyužívá všech svých kompetencí a schopností. Sugestopedie se pak Prahu 12 jazykové škole snaží využít těchto skrytých vlivů tak, aby bylo dosaženo efektivního procesu učení. Charakteristickým znakem této metody je specifická výzdoba a pohodlný nábytek ve třídě a jeho rozmístění, použití hudby a autoritativního přístupu učitele. Právě díky specifické výzdobě, která se každý týden mění, využívá žák periferního učení, pomocí něhož přijímá různé podněty a informace z plakátů plavání s dětmi v Praze 4 Praze 12