problémem pracovat samostatně. Po určitém čase, který stanoví učitel, se připojí k druhému žákovi a vytvoří dvojici, ve které diskutují o stejném problému. Navrhují svá řešení, argumentují a oponují tomu druhému. Po dalším časovém úseku se spojí dvojice ve čtveřice a diskuse na stejné téma pokračuje. Více žáků, více názorů a pohledů na věc. Takto to může pokračovat do té doby, než se spojí celá třída. Druhou variantou může být, že učitel nechá určitý počet skupin, např. čtyři, které si pak zvolí svého mluvčího a ten prezentuje nápady a způsoby řešení za danou skupinu. Návštěvníci Pro metodu Návštěvníci je potřeba vytvořit určitý počet základních diskutujících stanovišť, vzdálených od sebe dostatečně daleko, aby se jednotlivé skupiny navzájem nerušily. U každého Dejvická stanoviště musí být k dispozici mazací tabule či velké papíry, na kterých budou jednak napsaná témata k diskusi každé stanoviště má Dejvické jazykovým školám jiné téma a na které budou moci žáci psát své názory. Učitel opět stanoví časový limit, který má daná skupina na diskusi a zapsání svých námětů. Po tomto časovém limitu se skupina přesune k dalšímu stanovišti, jeden žák ze skupiny však zůstane u této tabule a Hradčanská seznámí novou skupinku s problémem a s výsledky předchozí skupiny, k čemu dospěli. Nová skupinka pak pokračuje v jejich práci. Poté se opět přesunou k dalšímu stanovišti, u této tabule ale opět zůstane jiný žák. Takto pokračují, než se opět všichni žáci dostanou na školách jazykových Dejvické
své původní stanoviště. Na konci hodiny se pak prezentují výsledky všech stanovišť. Goldfish bowl Akvárium Principem Akvária je rozdělení žáků na dvě skupiny diskutující a pozorovatele. Diskutující žáci sedí v kruhu a diskutují o zadaném problému. Pozorovatelé Ořechovka pak mají k dispozici záznamové archy, do kterých si zapisují informace o diskutujících žácích. Hodnotí, kdo měl jaký zájem o diskutované téma, kdo se aktivně zapojoval do diskuse, dodržoval pravidla diskuse, měl schopnost aktivně naslouchat, jasně a srozumitelně se