diskuse, ve které žáci mohou předvídat obsah článku či vyjádřit svůj názor po jeho přečtení, navrhovat, co by mělo a co by nemělo Hradčanská chybět v televizních zprávách, jaký film by se mohl natočit, či jaká hudba je vhodná pro svatbu. Instant comment podstata této diskuse je podobná brainstormingu. Učitel žákům ukáže určitý obrázek či fotografii a žáci mají říkat první věci, co je napadnou. Formal debate v této diskusi jsou žáci rozděleni do dvou týmů a je zadána určitá situace, výrok či událost. Tým A musí hledat vhodné argumenty, aby jazyková škola Hradčanská podpořil tento výrok, jeho výhody a silné stránky. Naopak tým B vymýšlí vhodné argumenty proti tomuto výroku či situaci. Hledá jeho jazykovým školám Hradčanské slabé stránky a snaží se přesvědčit tým A, že má pravdu. Diskusní metody hrají u žáků velkou roli při vytváření takových Malostranská schopností a dovedností jako je vyjádření svého vlastního názoru a schopnosti jej obhájit pádnými argumenty, schopnost jednak přijímat stanoviska druhých lidí, jednak jim i oponovat. Diskusní metody prakticky navazují či jsou vzájemně spjaty s metodami problémového vyučování, které připravují žáky do praktického života. Existuje celá řada dalších metod, které by mohly být zařazeny do metod diskusních. Situační metody Základem situačních metod je, jak u metod problémové výuky, řešení problémové situace, která vychází z reálných událostí. Učitel prezentuje modelovou situaci, kterou mají žáci za úkol vyřešit. Není jim však předložen dostatek informací,
díky čemuž mají žíci možnost vyzkoušet si, jak by se zachovali oni v dané situaci, až by se v ní ocitli. Proto je úkolem studentů plavali kojence nedaleko Prahy 6 Hradčanské