dovedností, tedy her vhodných pro výuku cizích jazyků podle Geoffa Pettyho. Příběhy G. Petty uvádí různé varianty použití příběhů ve výuce, a to hry na pokračování, kdy žáci sedí v kruhu spolu s učitelem. Ten přečte první větu z příběhu. Žák sedící vedle něj má pak za úkol vymyslet pokračování tohoto příběhu tím, že přidá jednu další větu. Tento postup se opakuje, dokud řada nepřijde znova na učitele. Složitější variantou může být, že učitel seznámí žáky s úvodní i závěrečnou větou příběhu. Další variantou jazykovou školu Hůrce příběhů mohou být pantomimické příběhy, kdy učitel předvádí pomocí pantomimy příběh a žáci jej musí popisovat. Kostky Za pomoci hracích kostek se mohou děti výborně naučit čísla v cizím jazyce. Hra se hraje ve trojicích, každá trojice potřebuje nejlépe dvě a více kostek a žetony či nějaké jiné formy bodů. Jeden žák z trojice hází kostkami a zbylí dva soutěží, který řekne součet čísel Hůrka hozených na kostkách jako první. Za každou správnou odpověď získává rychlejší žák žeton. Pokud udělá chybu, žeton ztrácí. Konec hry je tehdy, až už jsou všechny žetony rozdané. Záhadné předměty Každý žák dostane za úkol donést si co možná nejvíce neobvyklý jazyková škola Hůrka předmět do vyučovací hodiny. Tento předmět nesmí nikomu ukázat. Žák ho pak vlastními slovy popisuje a ostatní hádají, o jaký předmět Butovice jde. Ping pong Tato hra je velice jednoduchá. Učitel vždy řekne větu a žáci musí vymyslet co nejvhodnější otázku. Čím více otázek
vymyslí, tím lépe. Např. Byl jsem na výletě. Kam jste jel Určování obrázků Určování obrázků je jedna z nejefektivnějších her pro rozvoj komunikace v cizím jazyce. Žáci jsou ve třídě rozděleni do skupin po třech. Na přední lavici pak učitel rozloží několik různých hůreckými pražskými plavali dětech