zadání a potom jeho výsledek. Úpravy, které učitel udělal, už mu však známé nejsou, ty musí student zjistit sám. Tato metoda se může využít v již zmíněné matematice, ale také sociálních vědách, chemii, biologii i fyzice. Práce s textem Metoda práce s textem může jazykové školy Novým Butovicím patřit jednak do metod klasických, tak i do metod aktivizujících, pokud ji učitel k tomu upraví. V případě metod klasických se žák učí informace, které vyčetl v textu. Naopak u metod aktivizujících má žák za úkol vyřešit problém obsažený v textu či jej zajímavě Nové Butovice zpracovat. Aktivizujícím způsobem využití metod práce s textem může být čtení s předvídáním, kdy je žákům sdělen pouze název textu Hůrka a oni pak odhadují, o čem by mohl být. Další variantou může být zaznamenávání hlavních myšlenek, tvoření myšlenkových map či volné psaní. Zajímavou obměnou práce s textem je rozsypaný text, kdy z jednotlivých částí vět, odstavců žáci skládají celý text, či nedokončené věty. K metodám problémové výuky bychom mohli dále zařadit i úlohy samostatně sestavované, metody konfrontace, paradoxy, kdy jsou v rozporu teoretické poznatky a jevy v praxi. Metody řešení problémů nebo jinak nazývané heuristické metody se všeobecně do našich Novými Butovicemi jazykových škol škol zavádějí stále častěji. Samotná společnost vyžaduje od lidí jejich vlastní činnost, vlastní tvůrčí myšlení, kreativitu, schopnost samostatné práce a vlastního uvažování. Navíc tyto metody žáky ve velké míře motivují a zanechávají trvalé vědomosti a
dovednosti, neboť k nim došli prostřednictvím jejich vlastního aktivního zkoumání, badání a objevování. Hry Hru lze chápat jako jednu ze Butovice základních forem činnosti, pro niž je charakteristické, že je to svobodně volená aktivita, která nesleduje žádný zvláštní účel, ale cíl a hodnotu má sama v sobě. Hra zahrnuje jak oblast racionálně kognitivní, tak i imaginativně emotivní Hra může mít mnoho účelů, ať školy jazykové Nových Butovicích už účel pobavení, rozptýlení či odreagování, tak i účel výchovný a vzdělávací. Hlavním cílem hry je však si zahrát, získat dobrý pocit ze hry. Před použitím konkrétní hry by si učitel měl určit stěžejní výchovný či vzdělávací cíl, kterého chce dosáhnout, a jazyková škola Nové Butovice tomuto cíli pak hru přizpůsobit. Dalším prvkem, který je důležité znát před začátkem hry, jsou její pravidla. Aby hra probíhala