názory obhajovat nejrůznějšími argumenty. Každá diskuse vzniká na základě vyskytnutí určitého problému, o kterém pak žáci diskutují. Luka Důležitou podmínkou školní diskuse je především zájem studentů a chuť o daném problému diskutovat. Diskusní metody mohou doplňovat metody klasické a je lépe je využít pro procvičení již probraného učiva. Před začátkem každé diskuse by se na ni učitel měl důkladně jazykové škole Luk připravit, stanovit daný problém, postup řešení i cíl celé diskuse. Učitel může zasahovat do diskuse pokládáním nejrůznějších otázek, kterými žáky záměrně nasměrovává, určováním, kdo bude v danou chvíli mluvit a jak dlouho. Nicméně nejlepší diskuse je taková, kterou řídí žáci sami. Učitel už pak jen dohlíží, zda se žáci drží tématu a nesklouzávají k něčemu, co s daným problémem jazyková škola Luka nesouvisí. Na závěr pak učitel shrne stěžejní body a zhodnotí výsledky diskuse. T. Kotrba a L. Lacina ve své knize uvádějí řadu příkladů diskusních otázek, které je a není vhodné pro školní diskusi použít. Jako příklad může být startující otázka, která otevírá diskusi, otevřené otázky, u kterých se vyžaduje konkrétní názor žáka, provokativní otázky, které mohou oživit průběh diskuse, dále přímé otázky, zjišťovací otázky, jejich cílem je vybavit si fakta a vědomosti, doplňující otázky atd. Mezi diskusní Praha 13 metody patří Brainstorming a brainwriting Brainstorming se ve většině případů používá na začátku vyučovací hodiny. Cílem a principem
každého brainstormingu je produkce co možná nejvíce nápadů, myšlenek, hypotéz, jak vyřešit daný problém. Učitel na začátku hodiny Lužiny může napsat na tabuli či pouze říct daný problém, který většinou formuluje správně položenými otázkami jako např. Jak Jak by se dalo Navrhněte a očekává od žáků v co nejkratším čase vymyslet co možná nejvíce možných řešení tohoto problému. Pravidla brainstormingu zákaz kritiky volnost při vytváření nápadů cílem je vytvoření co nejvíce nápadů nehledě na kvalitu počítá se každý návrh, který se musí zapsat rovnost účastníků možnost inspirace již vymyšlenými nápady Brainwriting je pak písemná obdoba, která se využívá při Luka jazykové školy větším počtu žáků či nebo v případě, že chce učitel žáky zklidnit. Carousel kolotoč Metodu carousel je vhodné použít až pro Ohrada starší žáky, kteří jsou vyspělejší v procesu komunikace a mají dostatek vědomostí o daném tématu. Žáci se ve třídě rozdělí do