vytvářet vlastní audio soubory a používat je ve výuce pro poslech, procvičování konverzace a výslovnosti. Učitelé mohou prostřednictvím zvukových rekordérů nahrávat různé přednášky, rozhovory nebo jiné zvukové nahrávky a dále je kreativním způsobem zpracovávat např. sestříhávat zvukový záznam, spojovat více zvukových materiálů dohromady, vystříhávat pouze určité části apod. Pokud je MASON, Robin RENNIE, Frank. Elearning the key concepts. London Routledge, s. ISBN Audacity. Slunečnice.cz online. c Cit. Dostupný z WWW zvukový záznam Ohrada nekvalitní, např. u nahrávky z televize nebo rádia, lze kvalitu nahrávky zlepšit odstraněním šumu, zesílením zvuku či normalizací. Nahrávky lze využít pro různé typy cvičení mluvení studenti mohou prostřednictvím softwaru namluvit určitý úkol nebo vytvářet podcasty a zpřístupňovat je svým spolužákům. trénování výslovnosti studenti si mohou zvukové materiály pouštět stále dokola a zafixovat si tak správnou výslovnost. Pro tyto účely může např. učitel udělat v nahrávce pauzy mezi jednotlivými větamislovy a studenti tak mají možnost jazyková škola Ohrada si výraz ihned zopakovat. Studenti si mohou nahrávky uložit do svého přehrávače a poslouchat je, kdykoli se jim to hodí, tímto způsobem tak dochází ke zlepšení jejich výslovnosti. poslechová cvičení poslech např. záznamů pořadů z televize či rádia. Výhody nástroje školách jazykových Ohrady použitelné jak pro lektora, tak i pro studenty kurzu široké možnosti využití Nevýhody nevhodné pro studenty s velmi nízkou znalostí jazyka Hůrka
Videomateriály Videomateriály jsou kombinací zvuku a obrazu, mohou být doplněny i textem např. v podobě titulků. Stejně jako audiomateriály Praha 13 jsou vhodným doplněním studijního textu. Učitelé mohou vytvářet jak vlastní videomateriály, tak používat již jednou vytvořené např. videa z Youtube a jiných online zdrojů. Prostřednictvím ALAMEEN, Ghinwa. Audacity. TESL EJ Teaching English as a Second or Foreign Language jazykové škole Ohradě online. vol. n. Cit. Dostupný z WWW Tamtéž Podcasting spočívá ve vytvoření zvukového souborů a jejich umístění na web ve formátu RSS. GODWIN JONES, Robert. Blogs and wikis Environments for on line collaboration. Language Learning Technology online. vol. n. Cit. Dostupný z WWW videí je možné ukázat různé modelové situace nebo fungování věcí např. chemické reakce, části motoru apod. Software V přípravě videomateriálů do kurzu e LKA byl využit program Movie Maker, který je pro uživatele Windows volně dostupný a umožňuje vytvářet videa kombinováním obrázků, audio prvků a textů. Z volně dostupných programů lze také využít např. VideoSpin nebo VirtualDub, z placených Ohradu jazykovou školu programů pak např. Adobe Premiere Pro, Adobe Premiere Elements nebo Pinnacle Studio. Využití ve výuce jazyků Zapojení videomateriálů do Luka výuky je velmi podobné využití audiomateriálů, které bylo popsané v předchozí kapitole. Video na rozdíl od audia působí na více smyslů, studenti si tak obsah videa lépe zapamatují, k čemuž může pomoci i přidání titulků. Videa mohou být doplněna do výukového textu pro cvičí dítě na Praze 5 Ohradě