Čím jsou studenti starší, tím častěji se učí anglický jazyk. Studenti, kteří v minulosti absolvovali vysokou školu, mají vyšší motivaci k učení se angličtiny kvůli zaměstnání, než ti, kteří ukončili střední školu zakončenou maturitní zkouškou či výučním listem. Předpokládám, že alespoň všech respondentů bude dostatečně motivovaných k učení se angličtiny. Tento předpoklad vyplývá z Na Bateriích nutné, alespoň minimální, znalosti anglického jazyka na téměř všechny pracovní pozice. Nesmím opomenout ani výsostné postavení anglického jazyka při cestování do zahraničí, kdy jej lze jistě zařadit na první místo mezi světovými jazyky. S cestováním do Petřiny zahraničí velmi souvisí i motivace k učení se anglického jazyka na základě věku studenta, jelikož si myslím, že právě to může být jedním z hlavních důvodů, proč se lidé, řekněme v pokročilejším věku, začínají učit anglický jazyk či se v něm zdokonalovat. Naopak jazyková škola Na Bateriích lidé v nižším produktivním věku se angličtinu učí kvůli lepším pracovním příležitostem či možnostem práce nebo stáže v zahraničí. Podle mého názoru je zřejmé, že nejvyšší dosažené vzdělání bude mít zajisté vliv na chuť učit se anglicky. Jestliže se zamyslím, zcela jasně vyplyne větší důležitost znalosti angličtiny pro vysokoškolsky vzdělaného člověka, než pro toho, jenž dosáhl Bateriích jazykovými školami pouze základního vzdělání. Troufám si dokonce říct, že snad ani nikdo takový mnou vyučované kurzy nenavštěvuje. Myslím si, že pro
muže bude celkově důležitější znalost anglického jazyka z důvodu úspěšnosti v zaměstnání, lepšího finančního ohodnocení či jazyková škola Na Bateriích lepšího pracovního uplatnění, přičemž ženy budou považovat za důležité ostatní důvody k učení se angličtiny, jako například cestování do zahraničí či komunikaci s přáteli. Toto tvrzení může být podpořeno všeobecně známým faktem, že muži jsou více ambiciózní než ženy. Největší bariérou pro studenty bude zřejmě nedostatek financí či nedostatek času. Pro některé z nich je možné na tomto místě uvést i nedostatek motivace či lenost. Myslím si, že bariéry budou celkově souviset s nejvyšším dosaženým vzděláním. Vypich Absolventi vysoké školy tedy uvedou jako hlavní bariéru nedostatek času a naopak lidé s ukončeným středoškolským vzděláním budou považovat jako problém nedostatek financí či nedostatečnou motivaci, jelikož znalost angličtiny není ve většině případů příliš důležitá pro vykonávání jejich zaměstnání. Výzkumný design Jako výzkumný design své práce jsem zvolila kvantitativní design. Záměrem školou jazykovou Bateriemi mé práce bylo zjistit od dospělých studentů jejich očekávání od učení se anglického jazyka, jejich motivaci a také bariéry ke studiu. Červený vrch Vzhledem k tomu, že se svými studenty se setkávám pravidelně alespoň jedenkrát týdně již několik let, bylo by, dle mého názoru, lepší využít kvantitativní výzkum pomocí dotazníku, kdy jsem mohla pracovat s názory více studentů. Popis metody Pro realizaci svého výzkumu jsem