respondentů. Záhy zjistíme, že se nám toto tvrzení potvrdí i v rámci našeho dotazníkového šetření. Proč dospělí studenti nedokončují jazykové kurzy Jestliže se zaměříme na veřejnostní kurzy pro dospělé studenty anglického jazyka, zjistíme, že velmi často nedokončí jazykové kurzy. Zkusme si tedy rozebrat hlavní důvody, proč k tomuto problému dochází. V případě, že jsme se pokusili zjistit informace z odborné literatury, objevili jsme několik druhů možného členění. Iveta Bednaříková s. zastává názor, že zábrany, které negativně ovlivňují průběh i výsledky učení, mohou být psychologické, pedagogické a organizační povahy. Podle Bednaříkové k tomuto problému dochází ve chvíli, kdy existuje rozpor mezi požadavky prostředí a schopnostmi jedince se s nimi vyrovnat. Jako jeden z hlavních Petřín důvodů nedokončení kurzů dospělých studentů se uvádí nedostatečná metodická příprava učitelů pro práci s dospělými studenty. Stejnému problému se věnuje i Zdeněk Palán s. ve svých Základech andragogiky, kde uvádí, že předpokladem pro výkon činnosti lektora je jazykové škole Petřín nejen odborná znalost oboru, ale také znalost základů andragogiky. Velmi často se ovšem stává, že učitel má velmi dobré znalosti Pohořelec anglického jazyka, má skvělou metodickou průpravu, avšak chybí mu dostatek zkušeností z oblasti práce s dospělými studenty. Nabízí se tedy možnost založit na univerzitách obor Jazykové vzdělávání dospělých studentů. Pokud se nad tímto problémem zamyslím z pohledu školy jazykové Petříně
lektorky anglického jazyka, nezbývá mi nic jiného, než s autorem článku souhlasit. Jakožto studentka oboru Učitelství anglického jazyka na vysoké škole musím přiznat, že metodika práce s dospělými studenty angličtiny je odsouvána během studia spíše do pozadí a velký důraz Dlabačov je kladen na učení dětí. Další z příčin velmi častého nedokončení jazykového kurzu by mohla být nedostatečná motivace dospělých studentů ze strany lektora, kdy vyučující nedokáže zcela přesně odhadnout vhodnou motivaci pro studenty. Je důležité si uvědomit, že Anděl učení se anglického jazyka v dospělém věku předchází dobrovolné a nedobrovolné motivy. Ty je třeba znát k tomu, aby lektor mohl zvolit vhodnou strategii týkající se další motivace studentů. Jedním z dalších problémů může být již výše zmíněná finanční náročnost jazyková škola Petřín jazykových kurzů. Je důležité uvědomit si, že jazykové vzdělávání může být poměrně nákladné, avšak v řadě případů na sebe