je více populární u mladší generace, tedy lidí ve věku let, a proto i tato věková kategorie uvádí jako jednu z hlavních motivací učení se jazyka kvůli cestování do zahraničí. V následující tabulce jsou uvedeny informace týkající se motivace k učení se angličtiny na základě dosaženého vzdělání. MOTIVACE K UČENÍ SE ANGLIČTINY PODLE PODLE NEJVYŠŠÍHO DOSAŽENÉHO VZDĚLÁNÍ SOŠ bez maturity SOŠ s Rajská zahrada maturitou Vysoká škola Lepší pracovní uplatnění v budoucnu Cizí jazyky mne baví Vliv okolí nutnost znalosti AJ Nutnost AJ kvůli povolání Snaha pracovat na svém osobním růstu Komunikace v zahraničí na dovolené Komunikace s rodinou či přáteli Zájem o kulturu dané země Jiné Jak již bylo dříve řečeno, vysokoškolsky vzdělaní studenti jsou více motivování k používání anglického jazyka v zaměstnání či pracují na jeho zlepšení s vidinou lepšího budoucího zaměstnání či kvůli svém osobním růstu. Středoškolsky vzdělaní respondenti Hlavní nádraží překvapivě kladou důraz na vliv svého okolí, jež si žádá znalost anglického jazyka, stejně jako kvůli komunikaci na dovolené v zahraničí. Pokud bych se v tomto dotazníkovém šetření zabývala tím, co podle respondentů nejvíce přispívá ke zlepšení jejich jazyková škola Rajská zahrada jazykových schopností, z hlediska věku bych nezjistila mnoho zajímavých informací, snad jen fakt, že celých mužů preferuje samostudium ve srovnání s pouhými žen. Tím se znovu potvrzuje skutečnost, že muži jsou více ctižádostiví než ženy. Graf č. Graf č. Na tomto grafu je jazyková škola Rajská zahrada
znázorněno, co podle respondentů nejvíce přispívá zlepšení jejich jazykových schopností z hlediska dosaženého věku. Na vodorovné ose jsou znázorněny možnosti výběru respondentů kurzy, které navštěvuji sledování filmů v anglickém jazyce samostudium komunikace s rodilým školách jazykových Rajské zahradě mluvčím využití anglického jazyka v zaměstnání komunikace v zahraničí během dovolené jiné. Na svislé ose jsou zobrazeny počty jazykovými školami Rajskou zahradou respondentů v jednotlivých kategoriích. Mnohem zajímavější informace však získám po vyhodnocení vlivu dosaženého věku. V tomto případě se budu především soustředit na informace, jež souvisí přímo s každou konkrétní věkovou kategorií zastoupenou v našem dotazníkovém šetření. Jestliže se zaměřím na studenty ve věku let, zjistíme, že podle nich nejvíce ke zlepšení angličtiny přispívá sledování filmů v anglickém jazyce dále komunikace v zahraničí během dovolené a v neposlední řadě také kurzy, které navštěvují Naopak nejmenší vliv na zlepšení angličtiny má podle nich komunikace s rodilým mluvčím Je však možné, že mluví pouze na základě svých Jiřího z Poděbrad zkušeností. Podle skutečností, jež se ukázaly již dříve, nemají respondenti v této věkové kategorii s komunikací s rodilým mluvčím příliš bohaté zkušenosti. Naopak komunikace s rodilým mluvčím je naopak preferována spíše studenty ve věkové kategorii let Tato Náměstí Míru skutečnost může být spojena s větší motivací k častějšímu studiu anglického studia, kdy je možné vzít v potaz skutečnost, že