první pohled nepozná, že se nejedná o rodilého mluvčí. Úrovně znalosti angličtiny. Help for English online. cit. Dostupné z http školy jazykové Čakovic www.helpforenglish.czarticle urovne znalosti anglictiny PROGRAM SYMBOL Anotace Tento program seznamuje žáky s pojmem symbol. Představuje jim ho především z výtvarného hlediska, který si všímá zjednodušené formy tvořené základními rozeznávacími znaky bez přidaných detailů. Žáci se učí rozlišovat obrázek plný detailů od symbolu, který je zjednodušenou formou obrázku. Následně si i sami zkouší symbol vytvořit. Z jazykové stránky se žáci učí pojmenovat předměty na obrázcích a snaží se pochopit výklad vedený zcela v angličtině. jazykovými školami Čakovicím Věková skupina třída ZŠ let Časová dotace minut Jazyková úroveň A Praxe Základní škola Sint Dimpna, Geel, Belgie Obsahový cíl symbol, jeho význam a výtvarná forma zjednodušování tvaru až do formy symbolu rozpoznání základních prvků tvaru, které nesou význam a jejich rozlišení od prvků detailů, které základní tvar pouze rozšiřují a doplňují Jazykový cíl pochopit instrukce v anglickém jazyce Praha 18 pojmenovat předměty a tvary použité ve výuce Slovní zásoba simplification, symbol, man, house, dog, bird, river, snake, fish, clock, sun, cup, arrow Osnova Trhání barevného papíru Hraní s kousky barevného papíru zjednodušování tvaru Prezentace symbol, jeho význam, použití, tvorba Vlastní tvorba z obrázku vytvořit jeho symbol Závěrečná práce plakát s obrázky a jejich symboly Popis hodiny Trhání barevného papíru Na Nouzov
začátku hodiny jsem se dětí zeptala, co se všechno dá dělat s papírem. Tato úvodní část sloužila k navázání dialogu se žáky, k uvolnění atmosféry a k otevření dětské fantazie. Odpovědi byly na začátku skromné a žáci se drželi při zemi, ale po mém neustálém dotazování po dalších nápadech se rozhovořili více, a nakonec jsme se dostali i k trhání papíru, které navazovalo na další krok programu. Každý pak dostal jeden barevný papír a měl za úkol natrhat jej na malé kousky. Hraní s kousky barevného papíru Žáky jsem rozdělila do Čakovice jazykovým školám dvou skupin a posadila je na zem okolo dvou velkých archů balicího papíru. Doprostřed papíru jsem nasypala na hromadu kousky barevného papíru, masážních v Praze 9 Čakovicích