obarvení výrobků použili zředěné oxidy kovů. Obr. Keramické domy, tvorba žáků třídy ZŠ Sint Dimpna Geel Belgie, fotoarchiv autora, varianta obličej Na obrázku obličeje jsme se žáky probrali anglické názvosloví jednotlivých částí obličeje. Pak jsme si zopakovali názvy emocí, které jsme probírali na předchozí hodině viz Program barvy a emoce. Každý si vzal do ruky kousek hlíny a měl z něj narychlo vymodelovat obličej. Pak si žáci zkoušeli dát obličeji výraz. Řekla jsem anglicky nějakou emoci a žáci pozměnili obličej na svém kousku hlíny. Kontrolovali jsme se žáky, zda opravdu jejich obličej emoci vyjadřuje. Pak dostal každý větší kus hlíny a měl za úkol vymodelovat tvar obličeje a ztvárnit na něm jednu vybranou emoci. Dávala jsem důraz i na správné zobrazení všech částí obličeje. Při komunikaci s školách jazykových Kyjí jednotlivými žáky jsem používala anglické názvosloví, které jsme na začátku hodiny procvičovali a chtěla jsem po žácích, aby mi dané Praha 14 části obličeje ukazovali na jejich výrobku. Tímto jsme znovu procvičovali novou slovní zásobu. Obr. Keramické obličeje, tvorba žáků třídy ZŠ Sint Dimpna Geel Belgie, fotoarchiv autora, PROGRAM TEXTURA Anotace Žáci se seznámí s pojmem textura na příkladech různých jazyková škola Kyje materiálů, které se naučí pojmenovat anglicky. Pomocí techniky frotáže zaznamenávají textury předmětů ve svém okolí, které zároveň pojmenovávají anglicky. Do keramické hlíny ryjí různými nástroji a vytváří své vlastní textury, které aplikují na tvar hvězdy Lehovec
vyříznutý z plátu keramické hlíny. Po vypálení keramických výrobků se seznamují s technikou barvení keramické hlíny. Věková skupina třída ZŠ let Časová dotace minut Jazyková úroveň A Praxe Základní škola Sint Dimpna, Geel, Belgie Obsahový cíl pojem textura technika frotáže práce s keramickou hlínou a barvítky na keramiku experimentování s různými nástroji a hledání originálních textur Jazykový cíl Jahodnice názvy materiálů názvy různých předmětů ve třídě porozumění instrukcím v anglickém jazyce Slovní zásoba plastic, metal, glass, bark, wicker, paper, cloth, wool, stone, wood, water, hair, wall, table, blackboard, chair, Osnova Pojem textura Keramika Materiály Hvězda Frotáž jazyková škola Kyje Barvení keramiky Popis hodiny Pojem textura Pomocí obrázků v digitální prezentaci viz Přílohy jsem žákům představila pojem textura a soukromá školka v Praze 9 Kyjích