procvičili související slovní zásobu. Do prvního sloupce žáci vypisovali anglický ekvivalent k českému pojmu a do druhého sloupce kreslili emotikon znázorňující danou emoci. Emotikon znali žáci spíše pod pojmem smajlík. Vlastní práce vytvoření originální masky Hodina vrcholila ve vlastní práci žáků. Tématem zůstala maska a pracovalo se ve skupinkách po dvou až třech žácích. Důležité bylo vytvořit Třeboradic jazykové škole takovou masku, která měla kromě svého krycího účelu i nějaký jiný význam. Inspiraci jsem žákům poskytla v průběhu hodiny poukázáním Praha 18 na různé zpracování tohoto tématu viz výše. Materiál byl libovolný stejně jako velikost a tvar masky. Obr. Masky, práce žáků ročníku Gymnázia Slovanské náměstí v Brně, fotoarchiv autora, Závěrečná prezentace Při závěrečné prezentaci si žáci masku nasazovali a vysvětlovali její význam. PROGRAM NÁHODA Anotace Program pracuje s tvorbou Zdeňka Sýkory. Žáci se učí interpretovat jeho liniové obrazy pomocí přirovnání ke konkrétním situacím z každodenního života. K popisu Sýkorových obrazů používají anglické pojmy a rozvíjí svou jazyková škola Třeboradice komunikaci. Při výtvarné hře si zkoušejí, jak se může stát náhoda zdrojem pro uměleckou tvorbu a jakým způsobem s ní pracuje právě Sýkora. Díky zážitku z vlastní tvorby inspirované Sýkorovými liniovými obrazy lépe chápou jejich význam a více pochopí abstraktní Nouzov umění obecně. Věková skupina ročník střední školy let Časová dotace minut Jazyková úroveň B Praxe Gymnázium Slovanské náměstí,
Brno, Česká republika Obsahový cíl liniové obrazy Zdeňka Sýkory a jejich možná interpretace vztahování významu k abstraktním tvarům a rozvoj představivosti malba linií temperovými barvami a rozlišení jejich formálních odlišností Jazykový cíl pojmy sloužící k popisu