význam výtvarné výchovy jako zdroje kreativního myšlení, které je v dnešní době tolik žádané. Praktická část Originální programy jazykové škole Běchovice pro výuku výtvarné výchovy a anglického jazyka metodou CLIL Po nastudování teorie týkající se metody CLIL jsem sestavila deset vlastních programů pro výuku výtvarné výchovy a anglického jazyka metodou CLIL. Jedná se o integraci těchto dvou předmětů do jedné výukové Praha 20 jednotky. Programy se zaměřují jak na obsahové cíle, tak na cíle jazykové a snaží se je uvést v rovnováhu. V praxi byly vyzkoušeny na základní škole Sint Dimpna ve městě Geel v Belgii, kde jsem v rámci programu Comenius Assistantship absolvovala roční stáž, a na Gymnáziu Slovanské náměstí v Brně v České republice. Programy jsou určeny pro žáky téměř všech věkových kategorií, tedy od první třídy základní školy, až po poslední ročník školy střední. Na druhém stupni základní školy jsem neměla možnost programy vyzkoušet, ale všechny se dají lehce upravit i pro tento věk žáků. V programech se snažím obsáhnout látku výtvarné výchovy, která je jak praktická, Běchovicích jazykovou školu tak teoretická, a zároveň zdokonalit schopnost žáků komunikovat v anglickém jazyce. Každý program obsahuje praktickou výtvarnou práci, teoretický vhled do problematiky výtvarného umění, komunikaci v cizím jazyce a sadu nových anglických pojmů, které se žáci v hodině Chvaly učí. V následujících kapitolách podrobně popisuji všech deset programů a jejich průběh ilustruji fotodokumentací z praxe. Digitální
prezentace, pracovní listy a další použité materiály jsou obsaženy v přílohách. Pro určení vstupní jazykové úrovně žáků, pro které kadeřnictvím v Praze 9 Běchovicích