níž je možné výuku anglického jazyka zcela přizpůsobit aktuálním potřebám účastníků a také na prostředí, ve kterém jazykový kurz probíhá. Daleko více je však tato schopnost flexibility v rámci jazykových kurzů evidentní u individuální výuky, kde lze studentovi Chodovec skutečně tzv. ušít kurz na míru a tím jej přizpůsobit jeho požadavkům. Co se týká flexibility spojené s prostředím, kde probíhá výuka, zmiňme například možnosti vedení jazykových kurzů v sídle firmy, která poptává firemní výuku anglického jazyka. Jako další z možností celoživotního vzdělávání jsme uvedli informální učení, jenž je možné považovat za neorganizované, zpravidla nesystematické a institucionálně nekoordinované učení, kam lze zařadit i sebevzdělávání Strategie celoživotního učení ČR, Sebevzdělávání můžeme považovat za velmi důležitý prostředek jazykového vzdělávání dospělých. Zkusme si tedy definovat tento termín jako vzdělávání, v jazyková škola Chodovec němž si jedinec převážně sám stanovuje cíle, vybírá učivo, volí metody, motivuje sám sebe, řídí a kontroluje své učení, hodnotí Spořilov kvalitu svého učení a přijímá další rozhodnutí Průcha a kol., s. S pojmem sebevzdělávání také úzce souvisí autoregulace učení, jazykové škole Chodovce kterou Petřková s. definuje jako stav, kdy účastník ví, co se potřebuje naučit, uvědomuje si své učební potřeby, dovede si stanovit určité cíle, ví, jak se má učit a zná způsoby a specifické strategie k dosažení vytyčeného cíle. Jestliže se člověk rozhodne naučit
se anglický jazyk bez jakékoliv pomoci lektora, musíme přiznat, že jde o skutečně odvážný počin a ne příliš jednoduchou cestu. V tom případě je zcela objasněna výše uvedená definice pojmu sebevzdělávání. Mezi sebevzdělávání je také možno zahrnout domácí přípravu či jakýkoliv jiný typ učení se angličtiny u dospělých studentů angličtiny, s výjimkou jazykových kurzů. Proces sebevzdělávání je Praha 11 většinou prováděn s využitím literních pomůcek, e learningu, informační podpory na síti, intranetu apod. Je možné hodnotit jej Roztyly testováním, a to v průběhu všech učebních fází. Výsledek hodnocení bývá předán manažerovi vzdělávání či bezprostřednímu nadřízenému k následnému využití. Barták, s. Musíme přiznat, že v současné době se stále zvyšuje počet způsobů, jak se učit či jazyková škola Chodovec zdokonalovat svou znalost anglického jazyka. Jestliže srovnáme možnosti, které se studentům nabízely v době například před dvaceti lety a cvičení pro děti Praha 4 Chodovec