rozhovorem mezi všemi členy skupiny, kdy si všichni navzájem kladou otázky a odpovídají na ně. Předpokladem úspěšné diskuse je její jazykovým školám Michli pečlivé naplánování, zejména stanovení vhodného tématu a jeho včasné oznámení žákům, diskusi předcházející příprava žáků a seznámení se s problémem, o kterém se bude diskutovat. Maňák, s. Žáci si pomocí diskuse osvojují nové poznatky samostatnou činností a zároveň rozvíjí své komunikativní dovednosti. Funkcí učitele je řídit a moderovat diskusi. Skalková, s. Metody práce s textem O metodách Kačerov práce s textem můžeme hovořit v případě, že žáci pracují s již hotovým písemným textem a osvojují si informace obsažené v tomto Michli jazykovou školu textu. Pak se jedná o reproduktivní práci s textem. Nebo se může jednat o činnosti produktivní, kdy text podněcuje tvořivou činnost žáka. Tyto metody mohou být využity buď v rámci vyučovací hodiny, nebo jako domácí příprava žáků. Vališová, Kasíková, s. Čtení s Budějovická výkladem je založené na čtení textu, jeho následném rozebrání a objasňování a seznámení se s novými termíny pod vedením učitele. Žáci se pomocí této metody učí porozumět psanému textu, postihnout jeho podstatu a dělat si výpisky. Šimoník, s. Samostatná práce s textem je typická spíše pro domácí přípravu žáků, i když může být využita i v rámci vyučovací hodiny. Obvykle je tato metoda vázána na učitelův návod a pokyny a je usměrňována uloženými úkoly, souvisejícími s prostudovaným textem. Šimoník, s. Samostatná
práce s textem je založená především na žákově porozumění textu, tedy schopnosti nalézt v textu klíčové pojmy a poznatky a postihnout vztahy mezi nimi. Maňák, Švec, s. Tvorba textu je metoda, kdy žák text sám vytváří. Tento text může mít formu referátu, úvahy, eseje, angličtina ve školce Praha 10 Michle