s. Mezi faktory, které významně ovlivňují volbu metody, mohou být zařazeny druh a stupeň vzdělávací instituce či školy, zákonitosti výchovně vzdělávacího procesu a z nich vyplývající vyučovací zásady, charakter vědního oboru či učebního předmětu, organizační Hrdlořez školy jazykové formy, zasazení konkrétní metody do celého systému ostatních vyučovacích metod, učební možnosti žáků a jejich osobnostní předpoklady jazyková škola Hrdlořezy např. věkové, úroveň studijní připravenosti, osobnostní charakteristika jedince, psychologické charakteristiky žáků a třídy sociální skupiny jako celku, zvláštnosti vnějších podmínek vyučování např. časový faktor, prostorové uspořádání místa výuky, geografické podmínky, osobnost učitele např. úroveň teoretické a praktické přípravy, schopnost metodického mistrovství, vlastní zkušenosti z oboru a Jarov pedagogické činnosti, osobnostní předpoklady. Vališová, Kasíková, s. Všechny tyto základní faktory ovlivňují volbu metod do určité míry, protože jsou odrazem objektivních podmínek, ve kterých vzdělávací proces probíhá. Učitel však není omezen ve výběru metod, Zborov protože tyto faktory dává do vztahu se stanovenými cíli, ke kterým směřuje, s plánovaným modelem výuky, s plánovanou úrovní osvojovaných vědomostí a dovedností, myšlenkových operací, s žádoucími postoji žáků, kterým svůj postup přizpůsobuje. Pecina, Zormanová, s. Vališová a Kasíková s. doporučují při volbě metod vhodných k dosažení cíle vyučovací hodiny zvážit také vztah metody a
organizační formy, formulaci otázky a učební úlohy u aktivizujících metod, využití materiálních prostředků, optimální poměr jazyková škola Hrdlořezy reproduktivních a produktivních metod nebo varianty jedné metody, výchovné a vzdělávací efekty metod a koncentraci jednoty cílů, učiva, organizační formy, materiálních prostředků a činností učitele a žáka v užití metody v konkrétní učební situaci. Výukové metody cvičily těhotné Prahou 9 Hrdlořezy