frontální výuku je počet žáků ve třídě. Všeobecně platí, že se učiteli lépe pracuje s menším počtem žáků ve třídě. Při Chodovec velkém počtu žáků ve třídě totiž klesá schopnost učitele usměrňovat poznávací činnost celé třídy a přihlížet k individuálním zvláštnostem jednotlivých žáků. Při překročení normy pro počet žáků ve třídě klesá efektivita vyučovacího procesu a je třeba Zahradní Město zvolit jinou organizační formu. Janiš, s. Skalková, s. Hromadná výuka má zcela jistě svá pozitiva, jako například ekonomickou a časovou výhodnost, snadnou využitelnost monologických metod, relativně snadné zjišťování výsledků vyučovacího procesu, práci žáků na stejné aktivitě, a souvislý výklad učitele jako jeden z důležitých informačních zdrojů. Janiš, s. Průcha, s. Vonková in Vališová, Kasíková, s. Stále více je však autory poukazováno na její negativa, zejména na málo prostoru pro aktivní učební činnost žáka a jeho mluvený projev, učitelovu orientaci na průměrného žáka, tzn. nedostatečnou individualizace a neznalost individuálních stylů žáka, předávání jazykové školy Záběhlicím verbalizovaných poznatků učitelem bez zdůrazňování souvislostí a vztahů, ústní zkoušení orientované na formální vědomosti, které zabírá množství času a není standardizováno, nepřipravenost žáků pro život v moderní společnosti, zejména nerozvinuté kritické a logické myšlení, neschopnost samostatně pracovat s informacemi a neznalost základních mezipředmětových souvislostí, větší výskyt jazyková škola Záběhlice
kázeňských problémů, náročnější přípravu učitele na výuku, kdy je třeba pečlivě uvážit metody práce, motivaci během celé vyučovací hodiny a zabezpečení zpětné vazby od žáků, počet žáků ve třídě. Janiš, s. Průcha, s. Vonková in Vališová, Kasíková, s. Ačkoli má frontální výuka množství nevýhod a je stále častěji kritizována, je v českém školství nejběžnější organizační formou výuky, jak už bylo zmíněno na začátku kapitoly. Pro efektivitu výchovně vzdělávacího procesu je dobré střídat hromadné cvičením těhotné v Praze 4 Záběhlicích