ČÁST Didaktické prostředky Didaktické prostředky v dnešní době vždy v určité míře doprovází výchovně vzdělávací proces a materiálně jej zajišťují. Jejich vývoj je závislý na dosaženém stupni civilizace, kultury a techniky. Dnes se hovoří zejména o moderních jazyková škola Štěrboholy didaktických prostředcích, které jsou důležité pro modernizaci školství a výchovně vzdělávacího procesu, a bez kterých si mnoho učitelů nedokáže současnou výuku představit, mnohdy dokonce ani realizovat. Vzdělávání je složitý proces záměrného a organizovaného jazyková škola Štěrboholy osvojování vědomostí, dovedností, schopností, návyků, postojů a hodnot, ale také vytváření kompetencí přesahujících do mimoškolního prostředí. Efektivita vyučovacího procesu závisí na správném vytyčení cílů i obsahu a na způsobech, jak těchto cílů dosáhnout, tedy na volbě vhodné metody výuky, organizační formy a materiálních prostředků, které má učitel k dispozici. Vališová, Kasíková, s. Didaktické prostředky mohou být chápány dvěma různými způsoby. Didaktické prostředky v širším slova smyslu zahrnují vše, co vede k naplnění výchovně vzdělávacích cílů. Za didaktické prostředky v tomto pojetí mohou být tedy považovány výukové metody, organizační Jahodnice formy práce, didaktické principy a zásady, učební pomůcky, didaktická technika apod. V užším slova smyslu pak hovoříme pouze o Praha 15 pomůckách, zejména předmětech a jevech materiální povahy, které jsou uplatňovány v rámci dané výchovně vzdělávací formy, případně
metody. Vlastní působení těchto prostředků může mít dvojí povahu, a to intencionální přímé, záměrné, nebo funkcionální nepřímé, Štěrboholy jazykovou školu bezděčné. Janiš et al., s. Maňák, s. Tato práce se v následujících kapitolách zabývá didaktickými prostředky v širším smyslu, které mohou být rozděleny na prostředky materiální, tedy konkrétní jevy a předměty např. školní budova, učebny, didaktická technika, vyučovací pomůcky aj., a nemateriální, kam jsou zařazovány právě vyučovací metody a organizační formy práce. Janiš et al., s. Didaktické prostředky a výuka cizího jazyka Materiální i nemateriální didaktické prostředky hrají důležitou úlohu při osvojování cizího jazyka. Na první pohled by se mohlo zdát, že výuka cizích jazyků spočívá ve výuce gramatiky a množství slovní zásoby. Ačkoli Zborov jsou obě oblasti velmi důležité, jsou pouze součástí jazykových prostředků, které se žáci učí. Pro jazykovou výuku je totiž charakteristické právě osvojování jazykových prostředků a řečových dovedností. Jazykové prostředky jsou znalosti, které o jazyce máme. jazykovými školami Štěrboholích Betáková s. mezi jazykové prostředky řadí výslovnost, pravopis, slovní zásobu a gramatiku. Scrivener s. k nim přidává ještě funkci, štěrboholská pražská soukromé jesle